Jump to content

FIBERGLASSICS Norge?


classic fiberglass

Recommended Posts

Kan få en del lagt i nevene, fra modersiden Fiberglassics i USA, kan overta alt på den svenske (blågule) siden!( den er nedlagt...)

Er det noen som kan si meg, tenke seg å mye arbeid det er å drifte en slik side litt seriøst?

Løftet ut dette fra "Fra skrot til...

 

mvh Tor Arve

 

Noen som har en like "sær" interesse??? :flag:

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Jeg er nesten like sær :wink: men jeg er ingen kløpper på webdesign/drifting av web desverre.

Har også planer om og få meg ett sånt "racer"prosjekt en gang. Angrer i dag på at jeg solgte en Selco med stående vinger akter :sad:

 

Håper du har hellet med deg og får i gang siden

Link to post
Share on other sites

Jeg har kommet ut av skapet for lenge siden : Jeg er sær :rolleyes::smiley:

 

Å drifte en slik side, er det kun de som selv drifter slike sider kan fortelle deg. Vi har flere her som har erfaringer innen det område, deriblant Batdilla etc. Håper han kan bidra med ting du lurer på.

 

Når det gjelder "levedyktigheten" slik en slik site, så tror jeg den er tilstede. Trebåter (klassiske) samt klassiske plasbåter er i vinden. Det har vi sett de siste par tre årene. Jeg tror den interessen er kommet for å bli. Det var en periode fascinerende å se stoooore båter, gjerne med fly og hele pakka. Nå begynner dette å bli så vanlig å se, at igjen så er det eldre klassiske båter som er tingen.

 

Jeg håper du får dette til, det kan være til inspirasjon for mange, såvel plastbåteiere som trebåteiere.

 

IT geni har jeg aldri vært, og kommer heller aldri til å bli det, men er det noe jeg kan hjelpe til med på et eller annet vis, si gjerne i fra.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Hei Perlen hyggelig at du kommer med støtte og kommentarer!

 

Det er som du sier litt i vinden, flere båtprodusenter velger å se seg litt tilbake når de tegner nye båter "Retro" heter det visst!

Det er fristende "tilbud" fra Fiberglassics, men... selv om det kan være at det er flere sære :smiley: , så er kanskje stemninga for en slags "interesseforening for gamle plastbåter" vel sært?!

Jeg håper ikke det er tilfellet, og en slik "forening" eller kanskje register har noe for seg.

 

TA

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

...Men du... den Selco`n du nevner er STILIG :cool: den! Ta vare på de! :fishing: kanskje ikke til fisking men...

Å joda. Undertegnede har vært i Blindleia og dratt makrell flere ganger fra Selco'en. En dag var det øs-pøs regnvær. Ankret opp et passende sted. Kalesjen oppe. Bra musikk på radioen. Noe godt å knaske på. Og uti med harpa gjennom en passende åpning i kalesjen. Dro makrell så det stod etter jeg :cool:.

 

Det er vanskelig på generell basis å si hvor mye arbeide det er å få igang en slik site, uten å vite hva den skal inneholde av elementer og hvilke kunnskaper man skal legge til grunn for de som bygger det opp og skal drifte det, samt hva man er villig til å investere av kapital.

 

Er du uerfaren i å bygge nettsteder, ville jeg forsøkt å finne en portal løsning som har de nødvendige elementer slik at det ikke kreves programmering for å oppdatere og legge ut ting etter at det hele er installert. Da blir det mer eller mindre en engangsjobb med å få det installert, og så kan "hvermandsen" isteden konsentrere seg om å fylle nettstedet med innehold.

 

Jeg er ikke så inne i disse portalgreiene at jeg kan anbefale et bestemt produkt, men det kan sikkert andre tipse deg om. Disse portalene inneholder da en del som besøkende ser, og en admin del som brukes til å sette opp og utforme inneholdet i portalen, samt å drifte de tingene som trengs å driftes.

 

Minimum en slik portal bør inneholde vil jeg si er de tre elementene diskusjonsforum, billedgalleri med mulighet for å laste opp bilder til nettstedet og eventuelt en nyhetsdel hvor man kan poste artikler, meldinger og saker. Så spørs det hva man har for krav til de ulike av de nevnte delene når det gjelder funksjonalitet som igjen bestemmer hva slags portal man bør gå for. Noen er sikkert gratis, mens andre koster større eller mindre mengder penger. Her kan det fort bli kompromiss mellom hvor mye man vil legge ned av stål og hva man ender opp med.

 

Og - regn med at det er minst 10 ganger så mye arbeide som du ser for deg før du begynner. Går det tregt etter starten, er det fort gjort at man jobber en viss kroppsdel av seg for å få litt mer fart i sakene :smash:. Og blir det suksess fra dag 1, er det fort gjort at man jobber samme kroppsdel av seg for å holde ting ved like og gjerne utvikle videre :smash:. I begge tilfellene er det fort gjort å gå lei over tid. Og da har man ofte valget mellom å gi opp, eller forsøke å tjene noen kroner for å forsvare all tiden man har brukt og bruker, noe som ikke er lett. Eventuelt at man er så smart som Ingar var allerede i oppstarten av baatplassen og får med seg flere på laget som alle jobber for ris og ros.

 

Det var kortversjonen før jeg stikker hjem for litt mat. Om jeg skrev dette fra jobben? Selvsagt ikke... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

:smiley: Hei Batdilla!

 

Jeg har også fisket en hel del fra Miss Daisy, selv om jeg liker fisk veldig godt så er jeg for utålmodig når det kommer til selve fiskinga!

Har en kamerat som til gjengjeld er heilt GAL når det gjelder å fiske, og du har jo båt sier han!

Båten blir som regel fæl etter de turene, spesiellt makrellturene, men :smiley: det får så være!(Det er jo SÅ gøy sier han)

Det er tydelig at du vet hva du snakker om! Jeg kommer ikke til å prøve å dra i gang en side som krever store mengder arbeid, jeg lytter til de råd jeg får og vil ikke gjøre dette på egenhånd, det er sikkert!

Jeg må prioritere skolegang (omskolering) , familieliv og båtbygging...rekkefølgen og prioriteringa

er udiskutabel... :smash::wink:

Fint med de forslag som kommer her selv om jeg ikke har heilt peiling på alt "hvad der tales om"

 

Er det noen som har tips å komme med angående en slik portal som Dilla nevner (takk forresten!)

 

TA

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Klart man skal fiske, er det ikke det båten er til for :wink:

Fisker en del sjøl, behøver ikke bli så mye griseri hvis man er litt om seg.

 

Du får skrike ut etterhvert om du trenger hjelp.

Kan jo hende jeg får tid til og drifte litt sammen med flere.

Det som er greit og få hjelp til er og få siden opp og gå, gjerne også designmessig.

Når det er gjort så er det ikke så mye og gjøre (tror jeg :rolleyes: ). Blir selvfølgelig en del oppfølging av linker og diverse. Tror det er greit når man først er oppe og går.

Link to post
Share on other sites

Du var littegrann for sein :smiley: Perlen er med i tellinga!

 

Var inne å kikket på din hjemmeside + den du nevner ser jo veldig bra ut det!

Var visst det.

 

Mnja, nå er ikke min side så lekker.

Har ikke jobbet med den på aldri så lenge, den er forresten lagd med ett program slik at man slipper html koding. Det skjønner jeg ikke bæra av :crazy:

 

Hvis Nautica sin er portal oppleg så kan nok det kansje være en enklere sak, mener det ligger en del klart der slik at man kan konsentrere seg mere om og fylle opp med diverse snacks

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke særlig peiling på dette.

Den tidligere svenske Fiberglassic siden ser jo grei ut,(man får vel et innblikk selv om den ikke er i drift) den kan overtaes av en evnt. norsk side

i følge den amerikanske siden som nevnt.

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke særlig peiling på dette.

Den tidligere svenske Fiberglassic siden ser jo grei ut,(man får vel et innblikk selv om den ikke er i drift) den kan overtaes av en evnt. norsk side

i følge den amerikanske siden som nevnt.

Hva er linken dit? Den har jeg ikke fått med meg

Link to post
Share on other sites

Yepp. Der ser du hva jeg mener med portal. De ulike delene henger sammen med en felles innlogging som gjelder alle funksjonene på siten (Forhåpentligvs), det er et felles grensesnitt rundt det hele slik at man kjenner seg igjen og kan enkelt klikke seg rundt, uansett hvor man er, osv.

 

Ikke bli altfor skremte av det jeg skriver om arbeide. Finner man en god portal som har det nødvendige og er uten altfor mange bugs som krever oppgraderinger, får installert denne, og i tillegg kanskje får litt hjelp med det grafiske, er mye gjort. Da gjør man resten fra et admin panel. Setter opp kategorier i diskusjonsforum, osv. Fra her av er det i bunn og grunn mye opp til en selv hvor mye man legger i det. Greier man å få med seg noen stykker som spiller bra på lag via nett, går det som regel greit. Men et slik prosjekt ville jeg frarådet å dra igang alene, så lenge det finnes både familie og båt som fortjener sitt. Men er man flere om det, bør det gå greit. Tips: Lasse er en rev til å banke opp portaler. Vi har vel hatt noen oppe i kulissene for å vurdere de opp igjennom tidene. Godsnakk litt med Lasse, så får du sikkert tips om php portaler han kan anbefale. Og er du heldig, kanskje han hjelper dere å installere det og. Selv har jeg ikke all verdens med erfaring med php, så det holder jeg meg helst unna :blush:. Og en rimelig server å ha det på finner dere enkelt - her er det mye å velge mellom når man er så langt at man har valgt programvaren og blitt enige om rammen rundt nettstedet.

Link to post
Share on other sites

Drister meg frempå med en tanke. Er baatplassen intressert i å få til en stor portal med både CMB, Nautica.. Fiberglassic. Er dette en tanke å spinne videre på. Da hadde vi blitt et forum med ganske mange medlemmer. Kunne vi da prøve å få til noen forsikringsavtaler f.eks. Bare litt tankelek dette.

 

Eller er vi store nok.

Redigert av Gladiator (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...