Jump to content

Tette vinduer og stoppe lekkasje propellaksel - Skarpnes 28AC

3r1k

Recommended Posts

Hei,

Trenger hjelp til et par ting til min skarpnes 28

1. Har tatt ut alle vinduene i kabinen da det har lekt litt i flere av hjørnene. Hvordan er det lurt å sette inn vinduene igjen? Pakningen rundt glasset er morken og vurderer å lime glasset rett inn i ramma med marin og teknikk fug og primer på alle flater. Er det dumt/vil det bli tett?

20240508_103313.jpg.4859b6f252b413a30f4e8ce98187ae3c.jpg20240508_103304.jpg.9548ae983aba81776ca0c422232b4f0c.jpg

2. Det lekker vann fra gjennomføringen/pakkboksen på propellakselen. Avogtil lite og avogtil mye. Har krudd inn fett avogtil, men hjelper lite. Hvilken type pakkboks har jeg og hva kan jeg gjøre?

20240508_094423.jpg.8574f65bede06ad4ae61d56c25d74f15.jpg

Det er ikke fettet som skal tette. Løs den innerste mutteren på glanden, stram til gland en halv tørn og stram mutteren igjen. Husk at en slik pakkboks skal lekke 3-5 dråper i minuttet under gange for å unngå varmgang. Prøv å begrense fettbruken til 4-6 ganger i året. Det er fort gjort å fylle opp hele hylsa ved overdreven smøring og skape nye problemer.

Jeg ville ha vurdert å heller legge Marin & Teknikk tetningen inni pakningen og i hjørnene i stedet for å ta dem helt bort. Mellom ramme og overbygg på båten bør du kun bruke butylmasse. Den kan du forsåvidt bruke på pakningen også, den er elastisk og tørker ikke. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...