Groben Startet 12.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 12.Mai.2024 Det er nå 7 år siden jeg fikk meg båt, og den har fått service av meg hvert år. Youtube er genialt. Skiftet impeller i fjor. Der dreit jeg litt på draget og måtte få inn en båtreperatør for å sette den sammen igjen etter bytte. Men han tok kun en 1000 lapp, så det var ikke så galt:-) Nå er det til for å bytte registerreim. Bør jeg sette dette bort? Takker for svar Geir Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 12.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2024 Jeg vil kanskje svare ja på det. Egentlig ingen stor operasjon, men svinghjulet må av såvidt jeg husker. Har gjort det et par ganger, men det begynner å bli noen år siden, og det var litt eldre årsmodeller enn 2012 (ikke mine, har ikke hatt reim selv siden 2002). Og det er jo ellers ingen rom for å gjøre feil, dette må gjøres rett første gangen. Iallefall før man prøver å starte. Om du finner eksakt framgangsmåte på youtube så har du jo en god mulighet til å vurdere jobben på forhånd. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Groben Svart 30.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Ok. Takk:-) Blir i så fall til høsten, så da får jeg litt tid til å forske på det:-) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Forholdsvis enkel jobb og man har jo youtube i dag. Avtrekker til svingjulet bør du ha og evt holder når dette skal strammes til igjen. Skal dette utstyret kjøpes orginalt koster det ofte mere enn hva et verksted vil ta for hele jobben. Er man ikke praktisk anlagt og har skrudd litt før kan jobben med fordel settes bort, koster ikke så mange tusenlapper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.