Jump to content

Hovedbryterpanel. Alt av koplinger rundt batteriene samlet.


60B

Recommended Posts

Jeg jobber med flere prototyper hovedbryterpanel der målet er å rydde opp rundt batteriene og samle alt av tilkoplinger i et panel.

 

Panelet på bildene er for en motor (dynamo) og to batteribanker.

 

Inngangen til hovedbryter forbruk har sikring. 

 

Inngang fra batterilader til de to batteribankene er sikret.

 

Det er utganger med automatsikringer for dieselvarmer, automatisk lensepumpe, memory stereo samt to utganger til belysning motorrom.

 

En usikret utgang til motorelektronikk. Tanken er å kople orginalkabler med sikring her.

 

Jordskinne.

 

Laderele.

 

Alle kabler bortsett fra kablene til/fra startbatteriet koples til i bunnen av panelet. Startbatterikablene koples direkte i høyre hovedbryter. Det er utskjæring på baksiden for å komme til bolter og muttere her.

 

Denne prototypen ble montert i en Viksund Futura i dag.

Fronten er ikke merket, men det er planen.

 

Tar gjerne imot tilbakemeldinger og ideer.

 

 

IMG_20240513_175240740_HDR.jpg

IMG_20240513_182121778.jpg

Link to post
60B skrev 15 minutter siden:

Jeg jobber med flere prototyper hovedbryterpanel der målet er å rydde opp rundt batteriene og samle alt av tilkoplinger i et panel.

 

Panelet på bildene er for en motor (dynamo) og to batteribanker.

 

Inngangen til hovedbryter forbruk har sikring. 

 

Inngang fra batterilader til de to batteribankene er sikret.

 

Det er utganger med automatsikringer for dieselvarmer, automatisk lensepumpe, memory stereo samt to utganger til belysning motorrom.

 

En usikret utgang til motorelektronikk. Tanken er å kople orginalkabler med sikring her.

 

Jordskinne.

 

Laderele.

 

Alle kabler bortsett fra kablene til/fra startbatteriet koples til i bunnen av panelet. Startbatterikablene koples direkte i høyre hovedbryter. Det er utskjæring på baksiden for å komme til bolter og muttere her.

 

Denne prototypen ble montert i en Viksund Futura i dag.

Fronten er ikke merket, men det er planen.

 

Tar gjerne imot tilbakemeldinger og ideer.

 

 

IMG_20240513_175240740_HDR.jpg

IMG_20240513_182121778.jpg

 

IMG_20240512_182851734_HDR.jpg

IMG_20240512_182921094_HDR.jpg

Link to post

Er det heldig å ha en åpen koblingsboks montert så lavt i motorrommet? Jeg kjenner at jeg er mer komfortabel med å ha dette på et tørrere sted høyere opp i båten. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
59 minutes ago, index said:

Er det heldig å ha en åpen koblingsboks montert så lavt i motorrommet? Jeg kjenner at jeg er mer komfortabel med å ha dette på et tørrere sted høyere opp i båten. 

Bra poeng! Jeg har tre hovedbrytere i et skap og sikkringsskap til landstrøm innfeldt i sittebenk i styrhus, høyt over vannlinja

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...