60B Startet 13.Mai Del på Facebook Startet 13.Mai Jeg jobber med flere prototyper hovedbryterpanel der målet er å rydde opp rundt batteriene og samle alt av tilkoplinger i et panel. Panelet på bildene er for en motor (dynamo) og to batteribanker. Inngangen til hovedbryter forbruk har sikring. Inngang fra batterilader til de to batteribankene er sikret. Det er utganger med automatsikringer for dieselvarmer, automatisk lensepumpe, memory stereo samt to utganger til belysning motorrom. En usikret utgang til motorelektronikk. Tanken er å kople orginalkabler med sikring her. Jordskinne. Laderele. Alle kabler bortsett fra kablene til/fra startbatteriet koples til i bunnen av panelet. Startbatterikablene koples direkte i høyre hovedbryter. Det er utskjæring på baksiden for å komme til bolter og muttere her. Denne prototypen ble montert i en Viksund Futura i dag. Fronten er ikke merket, men det er planen. Tar gjerne imot tilbakemeldinger og ideer. Sitér dette innlegget Link to post
60B Svart 13.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai 60B skrev 15 minutter siden: Jeg jobber med flere prototyper hovedbryterpanel der målet er å rydde opp rundt batteriene og samle alt av tilkoplinger i et panel. Panelet på bildene er for en motor (dynamo) og to batteribanker. Inngangen til hovedbryter forbruk har sikring. Inngang fra batterilader til de to batteribankene er sikret. Det er utganger med automatsikringer for dieselvarmer, automatisk lensepumpe, memory stereo samt to utganger til belysning motorrom. En usikret utgang til motorelektronikk. Tanken er å kople orginalkabler med sikring her. Jordskinne. Laderele. Alle kabler bortsett fra kablene til/fra startbatteriet koples til i bunnen av panelet. Startbatterikablene koples direkte i høyre hovedbryter. Det er utskjæring på baksiden for å komme til bolter og muttere her. Denne prototypen ble montert i en Viksund Futura i dag. Fronten er ikke merket, men det er planen. Tar gjerne imot tilbakemeldinger og ideer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai Del på Facebook Svart 14.Mai Er det heldig å ha en åpen koblingsboks montert så lavt i motorrommet? Jeg kjenner at jeg er mer komfortabel med å ha dette på et tørrere sted høyere opp i båten. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 14.Mai Del på Facebook Svart 14.Mai 59 minutes ago, index said: Er det heldig å ha en åpen koblingsboks montert så lavt i motorrommet? Jeg kjenner at jeg er mer komfortabel med å ha dette på et tørrere sted høyere opp i båten. Bra poeng! Jeg har tre hovedbrytere i et skap og sikkringsskap til landstrøm innfeldt i sittebenk i styrhus, høyt over vannlinja Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.