C2CV Startet 18.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2024 Jeg har en Scand Baltic som tidligere eier byttet baugpropell på. Skulle etterfylle olje, men fant ikke noen kopp for etterfylling. Hva krever denne av vedlikehold, se bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 19.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2024 De "nyeste" har helt lukket girhus og trenger ikke noe vedlikehold utover ny sink hvert år eller annet hvert år. Er det veldig mye støv og sort belegg, kan det være på tide å rense eller bytte børster, men jeg har aldri hatt det behovet på noen av de båtene jeg har hatt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2024 C2CV skrev for 12 timer siden: Skulle etterfylle olje, men fant ikke noen kopp for etterfylling. Det er mange år siden Sleipner sluttet med separat oljebeholder til gearhuset. Det var vel tidlig på 2000 tallet en gang. Gearhusene som ble produsert etter det krever ikke vedlikehold. Det er ment at olja det er fylt med skal smøre i gearhusets levetid. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 22.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2024 DET behovet har jeg hatt, riktignok på et annet fabrikat. Den begynte å trekke så mye strøm at kabelklemmene ble varme og sikringen gikk. Etter å ha blåst rent for kullstøv ble alt normalt igjen. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.