yam Startet 19.Mai Del på Facebook Startet 19.Mai Hvor ofte anbefales det å skifte belger på Volvo dp-d1 2018 modell? Drevet er lite tiltet på, skjelden eller aldri. Ser på service manual vært 2 år eller 800 timer, er dette å anbefale tru? Har kjørt 200 timer nå siden det ble skiftet belg på merkeverksted. Vet mange anbefaler vært år. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Mai Del på Facebook Svart 19.Mai Du lurer på om det service manualen anbefaler er anbefalt? Å holde seg til fabrikantens anbefalinger er en god forsikring mot synking og andre uønskede hendelser. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 19.Mai Del på Facebook Svart 19.Mai På familiens askeladden ble det aldri skiftet og da hadde det gått 18 år :) det gikk fint men man vet aldri. På min forrige uttern hadde jeg intervaller på 5 år, skiftet gimballager i samme slengen. Smører belgene med drevspray på sommeren for å unngå uønsket grønske og skjell som kan skadde belgene. På vinteropplag sauser jeg de inn med silikonspray. Hold deg til servicemanual for å være på den sikre siden. Ta og en titt i motorrom hver tur du er ute. Sitér dette innlegget Link to post
yam Svart 21.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai Lazyjack skrev On 19.5.2024 at 21.49: Du lurer på om det service manualen anbefaler er anbefalt? Å holde seg til fabrikantens anbefalinger er en god forsikring mot synking og andre uønskede hendelser. Nei tenkte om 800 timer er for lenge eller 2 år da. Sitér dette innlegget Link to post
yam Svart 21.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai Bigdrago skrev On 20.5.2024 at 0.02: På familiens askeladden ble det aldri skiftet og da hadde det gått 18 år :) det gikk fint men man vet aldri. På min forrige uttern hadde jeg intervaller på 5 år, skiftet gimballager i samme slengen. Smører belgene med drevspray på sommeren for å unngå uønsket grønske og skjell som kan skadde belgene. På vinteropplag sauser jeg de inn med silikonspray. Hold deg til servicemanual for å være på den sikre siden. Ta og en titt i motorrom hver tur du er ute. Drevet gått 200 timer nå så er i teorien 600 timer eller 1,5 år igjen i følge volvos anbefalinger. Fikk bare en fijs ide at 800 timer er mye Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.