Jump to content

Trenger noe bistand/brukersupport på Simrad GO9 XSE

hermansen

Recommended Posts

Hei

Jeg har akkurat fått erstattet min eldre Raymarine med en ny Simrad GO9 XSE med hekksvinger.  Men jeg har støtt borti noen problemer å finner rett og slett ikke hjelp i brukermanualen.  

1) Enheten viser hele tiden "korrekt tid" (norsk tidssone) men ikke sommertid.  Så klokken er alltid en time "feil".  Noen som vet hvordan det kan settes?  

2) Systemet benytter også en app på mobilen, og denne fungerer gjør det mulig å oppdatere firmware på enheten.  Gjorde det i går, og det fungerte veldig bra.  Men den samme app-en skal også benyttes for å oppdatere kartet, men her finner jeg ikke frem.  Noen som kan bistå her?

Har forsøkt å lete frem på Simrad sine hjemmesider, men akkurat nå virker det som de har problemer.  Får ikke frem hverken manualer, hurtig-guider, eller annen dokumentasjon.

På forhånd takk for alle tips.

.

Tiden justeres i Instillinger (tannhjul icon), System, Tid 

Har du kjøpt en C-map eller Navionics kartbrikke? Det er sannsynligvis mulig å oppdatere C-map fra Simrad appen, men jeg bruker ikke appen så jeg har ikke mer informasjon om dette. 

Hei og takk for tipset.  Jeg har sjekket tidsoppsettet, og ulempen er at en ikke kan justere valgt tidssone.  Det styres ut fra GPS og klokken i GPS uten mulighet til å velge "sommertid".  

Har også sendt spørsmål til Simrad angående oppdatering av kart. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...