hermansen Startet 20.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2024 Båten er en Askeladden Z7 med Mercruiser 5.0 MPI med Alpha drev (2007 modell). Oppdaget dette når båten kom på vannet i år. Kjørte båten ut av plassen sin (rygget) og alt var ok, Satte båten i gir fremover, og motoren stopper. Enten stopper den med en gang eller så går det 2-3 sekund og så stopper den. Dette skjer hver gang båten settes i gir fremover. i revers er det ikke noe problem. Dersom jeg "frikobler drevet" (holder inne knappen på gir/gass-hendel slik at gir ikke kobles inn), så er det ikke noe problem å ruse motoren. Den oppfører seg akkurat slik den skal. Jeg har lagt med en video (ZIP-et for å få lastet den opp) som viser tydelig hva som skjer, Er det noen som har vært borti dette tidligere og/eller som kan fortelle meg hva dette kan skyldes? Båten er ikke kjørt mer 165 timer og siste full-service var i 2023 (1 år siden). Takker for alle tips. Kommentar fra moderator: Beklager, men video må legges på Youtube så den er slettet. Se regler. Sitér dette innlegget Link to post
x17 Svart 20.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2024 Ta en titt på denne: https://youtu.be/y8skil_5bf0?feature=shared Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.