Jump to content

Mercruiser 5.0 MPI med Alpha drev (2007 modell) kveles når båten settes i gir

hermansen

Recommended Posts

Båten er en Askeladden Z7 med Mercruiser 5.0 MPI med Alpha drev (2007 modell). Oppdaget dette når båten kom på vannet i år.

Kjørte båten ut av plassen sin (rygget) og alt var ok,  Satte båten i gir fremover, og motoren stopper.  Enten stopper den med en gang eller så går det 2-3 sekund og så stopper den.  

Dette skjer hver gang båten settes i gir fremover.  i revers er det ikke noe problem.

Dersom jeg "frikobler drevet" (holder inne knappen på gir/gass-hendel slik at gir ikke kobles inn), så er det ikke noe problem å ruse motoren.  Den oppfører seg akkurat slik den skal.  

Jeg har lagt med en video (ZIP-et for å få lastet den opp) som viser tydelig hva som skjer,

Er det noen som har vært borti dette tidligere og/eller som kan fortelle meg hva dette kan skyldes?

Båten er ikke kjørt mer 165 timer og siste full-service var i 2023 (1 år siden).

Takker for alle tips.

Kommentar fra moderator:  Beklager, men video må legges på Youtube så den er slettet. Se regler.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...