Jump to content

Har Furuno ny plotter som kan brukes mot eldre åpen radar?

Tom Rør

Recommended Posts

Jeg har en Navnet vx2 plotter, som det interne batteriet har kastet inn årene på, og lurer på om noen vet om Furuno har en moderne plotter som er kompatibel med radar fra -07/-08? Jeg Jar blitt fortalt at radaren jeg har er veldig god, og det hadde blitt vesentlig billigere å bytte den ene plotteren, og slippe å bytte hele pakka ombord. 

Han komipsen min som hadde P62 byttet ut eldre Furuno som så lik ut som din med ny (i ca 2019) og fikk den gamle radaren til å spille med nye plotteren. Det måtte en ekstra boks til mener jeg da radaren var en annen generasjon som ikke var plug and play med nye plotteren.

Han brukte Sjøkapt Lein men tror de er nedlagt nå. Var mye kompetanse der.

Mvh. SAP

sap_2000 skrev 4 minutter siden:

Han komipsen min som hadde P62 byttet ut eldre Furuno som så lik ut som din med ny (i ca 2019) og fikk den gamle radaren til å spille med nye plotteren. Det måtte en ekstra boks til mener jeg da radaren var en annen generasjon som ikke var plug and play med nye plotteren.

Han brukte Sjøkapt Lein men tror de er nedlagt nå. Var mye kompetanse der.

Jeg snakket med han om batteribytte i den gamle for et par uker siden, men spurte ikke om det da👍

Det hadde vært gøy å vite hva den nye plotteten heter. Tror du kompisen din vet det? 

abbor skrev for 2 timer siden:

VX2 radarer er ikke kompatible med TZT, heller ikke den eldre Navnet 3D, multifunksjonsskjermer. 

VX2 bruker analoge radarer, nyere modeller bruker digitale radarer tilkoblet via Ethernet. 

Mener ganske bestemt at scenarioet her var analog åpen radar fra 2010 som i utgangspunktet ikke virket med den nye Furunoplotteren, men ble mulig med en ekstra "boks". Husker det var endel plunder med å finne ut av det, men Sjøkapt Lein AS ordnet det.

De game plotteren så for meg helt like ut som de @Tom Rør har.

Bilde av den nye (i 2018) plotteren her.

Radar synes ganske godt i filmen.

468_30964202.jpg

468_308927013.jpg

Mvh. SAP

Worry II skrev 40 minutter siden:

Da hadde jeg og sikkert flere satt pris på tråd med at du gjør dette først, Tom :smiley:

Jeg lagde jo det da jeg byttet på Simrad CX44, så vet jo at vi får det til. Jeg fikset jo tross alt ei låsekasse i helgen :smash:

Det kan være at jeg leverer den inn, men jeg burde vel skru den opp og se først.

De låsekassene har jeg også reparert flere ganger:wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...