Jump to content

EVA Foam Teak Grå slipper hva er det beste limet.

Roger jo

Recommended Posts

Var det du som monterte belegget sist ?

Kjenner du til hvilken lim som ble brukt ?

limet sitter nå fast i underlaget men slipper i belegget om jeg forstår deg rett ?

Med belegg må man stryke ut belegget for å få ut luft mellom belegg og underlag samt få ønsket heft i limet under montering.

Ikke montert av denne type belegg selv men der finnes nok datablad som sier hvilke type lim som bør brukes.

Sesama skrev for 7 timer siden:

jeg tenker kontaktlim.

Det trengte jeg også of brukte  Casco S9 Super kontaktlim i fjor, men det virker som det ikke biter på underlaget

Boatmad skrev for 6 timer siden:

Var det du som monterte belegget sist ?

Kjenner du til hvilken lim som ble brukt ?

Jeg monterte det for 3 år siden det kommer med lim på bare å dra av papiret og bruke rulle ved montering for å ikke få luft lommer" to mans jobb. det limet sitter fast i dekket og overflaten på undersiden av belegget virker nesten oljeaktig vasket med sprit.

Lurer på om belegget ikke er tett og ikke tåler frosten, siden det slipper  det ferdig påførte lim.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Belegg som kommer ferdig med lim på har som oftest dårlig lim.

Sterk sol og varme kan også gjøre at den dårlige limen aktiviseres og belegget slipper fra underlag.

Bostik limtvatt er ok til å løse opp / fjerne lim på underlag. Pensle på så skrape limet bort.

kommer det fukt mellom belegg og underlag vil det også slippe fra underlaget.

Bårdp skrev 37 minutter siden:

Når intet annet nytter bruker en PL400

Ble litt skeptisk ifølge svensk side

Bruksområde.

Når det stilles høye krav til miljø og styrke, vil PL400 levere. Limet er utviklet for å være værbestandig og hurtigtørkende. Egner seg for de fleste vanlige byggematerialer, som tre, gipsplater, metall, byggeplater, fibersement, glass og keramikk.

Begränsningar PL400 är inte lämplig för limning av cellplast eller fuktiga- och oljiga porösa ”sugande” material.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...