Torsen67 Startet 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2024 Tok over en gammel Windy i fjor. Som dere ser så er det helt kaos med tauet. Det skal ryddes opp I ledninger og slanger. Finerplata skal bort, og jeg tenker å bygge ut "taukassa" 20 cm mot kamera. Hva bruker jeg her? Kutte til en mørtebalje og tilpasse den? Noen andre idéer? Bør være noe materiale som ikke tørker ut å går i filler med det første. Båten er tung i rumpa, så ønsker ikke noe materiale som er tungt. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Grøss… det tjafset der ser ut som en disaster waiting to happen. I båten min er det laget en kasse (egentlig bare to sider) av delrinplast. Mørtelbøtte funker nok også, eller du kan lage deg en av xps-plater dekket med glassfiber. Litt mer jobb, men kan se ganske sømløst ut. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
J-Å Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Kankje kutte toppen av en stor dunk med kran, hvis du vil ha drenering. Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 J-Å skrev for 5 timer siden: Kankje kutte toppen av en stor dunk med kran, hvis du vil ha drenering. Drenering er lurt. Husk at det kommer mye vann opp sammen med tauet. Det kan også komme gjørme, mudder, brennmaneter og annet koselig stoff som du gjerne vil vaske ut. Du må altså bli kvitt både grums og vann på en eller annen måte. Vann og båt hører ikke sammen (!). Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Komodo Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Vi har rett og slett ei melkekasse som ankertauet går i. Den er ganske solid, veier nesten ingen ting, og et perforert i hele bunn uten at tauet detter gjennom. Men det er vel kanskje ikke alle som husker de gamle blå melkekassene. Du vet, de blå som kom med 1/4 liter melk da vi gikk på skolen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.