Adwk Startet 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2024 Jeg har en skjærgårdsjeep med batteri under sittebenken, plasssert i eget rom der. I dag så jeg det var omtrent 1 cm med vann i bunnen av batterirommet. Har ikke sett det før, og skjønner ikke hvordan det kan ha kommet inn. Noen tanker? Tørker det ut av seg selv eller skal jeg ta ut batteriet å lense? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Om det ikke er mer enn det kan du kanskje bruke en klut eller svamp? Sitér dette innlegget Link to post
Adwk Svart 24.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Jo, det kan jeg. Men lurer på hvordan vannet har kommet inn. Kan det komme fra batteriet? Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Adwk skrev 13 minutter siden: Jo, det kan jeg. Men lurer på hvordan vannet har kommet inn. Kan det komme fra batteriet? Hvis det kommer fra batteriet så er det nok ikke vann, men syre. Det er tvilsomt, men ta en titt oppi batteriene og se om det mangler vann i cellene. Mangler du mye så har du kanskje årsaken her. Vær forsiktig. Den syra er skummel. Antagelig er det vann. Regnet det for litt siden? Tørk det rent og stikk ned i båten en dag det regner så ser du hvor det kommer inn. Sånn skal det jo ikke være. Båt og vann hører ikke sammen. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Brigg Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Akvanauten skrev 33 minutter siden: Båt og vann hører ikke sammen. Mnja. De fleste båtene er vel helt avhengig av vann for å være nyttig til noe. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Adwk Svart 24.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 :) Men batteri og vann er ikke alltid det beste. Takk for tilbakemeldinger. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Adwk skrev for 4 timer siden: lurer på hvordan vannet har kommet inn. Som nesten alltid... siden vi ikke er i din båt... del ett bilde av området rundt batteriet så kan vi se om vi ser noe som kan være til hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Adwk skrev for 7 timer siden: Noen tanker? Tørker det ut av seg selv eller skal jeg ta ut batteriet å lense? Mine tanker er at du bør suge ut vannet og tørke skikkelig opp. Deretter bør du finne ut hvorfor det har kommet vann dit og gjøre noe med det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jannmar Svart 25.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2024 Komodo skrev for 7 timer siden: Mine tanker er at du bør suge ut vannet og tørke skikkelig opp. Deretter bør du finne ut hvorfor det har kommet vann dit og gjøre noe med det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.