Akvanauten Startet 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2024 Hjelp meg å tenke. Lufteslangen fra septiken kommer ut på siden av tanken, helt øverst. Så går slangen nedover, nesten til nivå med bunnen av tanken. Deretter forover i båten og så opp i en svanehals og ut gjennom skroget. Hva om jeg fyller tanken helt full, så det kommer vann / septik i lufteslangen. Da blir det en vannlås, og dermed har jeg jo ikke lenger noe lufting. Hva tenker forsamlingen? Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Komodo Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Dette bør du legge om. Hvis du får vann i den slangen vil det bli en vannlås. Da får du ikke luft inn i tanken, og du vil få oppblomstring av anaerobe bakterier. Det er det som gir hydrogensulfid og lukten av råtne egg. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
arnearmoa Svart 24.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2024 Kun «bakketopp» er greit, ikke «dalbunn», som du selv sier. Har hatt to Baltic’er, og måtte ordne oppe dette selv på begge to. Var lei av lukt, så jeg laget i tillegg enda et utløp fra midt oppå tanken med slange til siden av båten på begge båtene. Original gikk ut midt på akterspeilet, så det ble gjennomtrekk og veldig god lufting, selv om slangestørrelsen ikke var 1-toms, som det helst bør være. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.