GIH Startet 24.Juni.2003 Del på Facebook Startet 24.Juni.2003 Prøver denne siden for første gang. Har vært medlem her en stund men har ikke benyttet meg av det. Så til saken: Fikk et tips om å rengjøre drev (utvendig) med hydraulikkolje. Drevene har ikke blitt rengjort de siste årene, så de er ganske inngrodd. Noen synspunkter/erfaringer med dette? Geir Inge Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 25.Juni.2003 Del på Facebook Svart 25.Juni.2003 Tja, hvis du först skal være ekstrem hvorfor ikke sandblåsing eller vinkelsliping?? For å være litt mer seriös, hvis det er rur du skal fjerne er det mer eller mindre alment godtatt at fortynnet syre vil löse den opp. Dette er ganske rimelig, men bruk verneutstyr ved påföring og renspyling. Andre her kan kanskje gi mer info mht til type syre og utblanding. Kåre Sitér dette innlegget Link to post
GIH Svart 25.Juni.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2003 Båten/drevene har kun gått i ferskvann så rur er ikke problemet. Det er mer inntørket/inngrodd "mudder" som er problemet. Hydraulikkolje skal visstnok ha en evne til å "løse opp" etter påføring og litt tid. Har hørt om folk som i nødstilfelle har brukt hydraulikkolje som håndrens med resultat som overgår det meste (DETTE VIL JEG IKKE ANBEFALE-HYDRAULIKKOLJE ER MEGET SKADELIG VED HUDKONTAKT) Det ble nevnt syre som rengjøring. Jeg har brukt Deep Clean på endel rengjøringsjobber og min erfaring med dette stoffet er at det tar rur og skitt/mudder men det virker best på glatte underlag. Brukte Deep Clean på vannlinjen(samme inngrodde mudder her) og der var det bare å spyle av, men på drevene mine som er noe mattere i lakken var det ikke det samme resultatet. Det virker ikke som det er noen som har prøvd hydraulikkolje som rengjøringsformål så kanskje jeg prøver det ut og så gir jeg en tilbakemelding om resultatet. Geir Inge Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.