Jump to content

Mye røyk fra kjølevann på Marna

Smurfie

Recommended Posts

Litt damp er nå vanlig men sjekk temperaturen på motoren i marsjfart, bør holde seg under 50-55 grader. Det er jo etterhvert en gammel motor så en må forvente rust i kjølekanalene så en rengjøring hadde nok vært lurt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

• 4 uker senere...

Tok en lang tur, motoren blir ikke noe serlig varm kan holde hånden på den uten å brenne meg.

Når jeg svitsjer over slik at vannet ikke går i eksosen så kommer det mye vann ut av slangen.

Vannet som kommer ut av eksosen er heller ikke veldigt varmt.

Popeye70 skrev On 26.5.2024 at 18.48:

Lite kjølevann, så motoren går varm og kjølevannet fordamper pga temperatur over 100 C?

Sjekk i så fall at kretsløpet er helt åpent, at impeller/pumpe er OK og eventuelt filter er rent.

Hvordan kan jeg sjekke kretsløpet og impeller ?

Høres ut som alt er ok. Kan du holde på motoren i en del sekund er den nok under 50 grader. Litt damp må du regne med på slike motorer.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Smurfie skrev 2 minutter siden:

Hvordan kan jeg sjekke kretsløpet og impeller ?

Det har du vel for så vidt gjort. Du har nok ikke impeller men tannhjulspumpe. Den skal ha en liten dash fett i ny og ne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...