Troll reder Startet 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2024 Bilder av styrekonsoll mottas med takk. Min Polar er fra 1970-tallet, tipper jeg. Sikkert innredet av en selvbygger opprinnelig. Det hjalp ikke at jeg kom med mitt bidrag. Styrekonsollen som står der nå er ikke funksjonell og heller ikke særlig vakker. Den består av to deler, en oval sokkel og et firkantet instrumentpanel/dashboard over. Firkantet boks på en oval sokkel ser ikke bra ut. Dessuten mangler styresnekka. Den ble det ikke plass til. Sokkelen fungerer imidlertid bra. Åpningen mellom motorkasse og styrekonsoll er blitt større. Jeg kan bevege meg raskere og tryggere rundt motorkassen. Men hvordan løse dashbord utfordringen? Det finnes helt sikkert mange dashbord løsninger på Polar20. Jeg er i utgangspunktet interessert i alle slags design enten i tre eller glassfiber. Jeg setter stor pris på bilder og eventuelle forslag til forbedring av nåværende design. Jeg ser fram til å høre fra deg. Hilsen Dablehr Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2024 Sjekk tråden om Polar snekkene her på forumet > https://baatplassen.no/i/topic/94198-tråden-om-polar-2022-snekkene/ Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Troll reder Svart 30.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Jeg trenger inspirasjon til design av styrekonsoll. Min Polar er fra 1970/1980-tallet. Den har treinnredning, trolig gjort av av en selvbygger. Tidligere eier satte inn en Volve penta diesel. Jeg har laget en styrekonsoll mer eller mindre tilpasset instrumentpanel og fjernkontroll, men er lite fornøyd med den. Den består av to deler, en oval sokkel og et firkantet instrumentpanel/dashboard over. En firkantet avslutning over en oval sokkel ser ikke bra ut. Jeg fikk heller ikke plass til styresnekka. Sokkelen fungerer imidlertid bra. Åpningen mellom motorkasse og styrekonsoll er blitt større. Jeg kan bevege meg raskere og tryggere rundt motorkassen. Er jeg nødt til å gi opp sokkelen som jeg er fornøyd med, for å lage en helthetlig løsning? Post gjerne bilder av styrekonsoll/dashbord som fungerer så jeg får noen ideer å jobbe videre med! Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Slettet Sitér dette innlegget Link to post
Moderator Svart 30.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2024 Kommentar fra moderator: To like tråder slått sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.