Jump to content

Polar 20 styrekonsoll design

Troll reder

Recommended Posts

Bilder av styrekonsoll mottas med takk.  Min Polar er fra 1970-tallet, tipper jeg. Sikkert innredet av en selvbygger opprinnelig.  Det hjalp ikke at jeg kom med mitt bidrag.  Styrekonsollen som står der nå er ikke funksjonell og heller ikke særlig vakker.  Den består av to deler,  en oval sokkel og et firkantet instrumentpanel/dashboard over.

Firkantet boks på en oval sokkel ser ikke bra ut.  Dessuten mangler styresnekka.  Den ble det ikke plass til. Sokkelen fungerer imidlertid bra. Åpningen mellom motorkasse og styrekonsoll er blitt større. Jeg kan bevege meg raskere og tryggere rundt motorkassen.

Men hvordan løse dashbord utfordringen?  Det finnes helt sikkert mange dashbord løsninger på Polar20. Jeg er i utgangspunktet interessert i alle slags design enten i tre eller glassfiber.  Jeg setter stor pris på  bilder  og eventuelle forslag til forbedring av nåværende design.

Jeg ser fram til å høre fra deg.

Hilsen Dablehr

IMG_3552.jpg

Jeg trenger inspirasjon til design av styrekonsoll. Min Polar er fra 1970/1980-tallet. Den har treinnredning, trolig gjort av av en selvbygger. Tidligere eier satte inn en Volve penta diesel. Jeg har laget en styrekonsoll mer eller mindre tilpasset instrumentpanel og fjernkontroll, men er lite fornøyd med den.   Den består av to deler,  en oval sokkel og et firkantet instrumentpanel/dashboard over.

En firkantet avslutning over en oval sokkel ser ikke bra ut.  Jeg fikk heller ikke plass til styresnekka. Sokkelen fungerer imidlertid bra. Åpningen mellom motorkasse og styrekonsoll er blitt større. Jeg kan bevege meg raskere og tryggere rundt motorkassen.  Er jeg nødt til å gi opp sokkelen som jeg er fornøyd med, for å lage en helthetlig løsning?

Post gjerne bilder av styrekonsoll/dashbord som fungerer så jeg får noen ideer å jobbe videre med!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...