GM36 Startet 29.Mai Del på Facebook Startet 29.Mai Jeg har alltid brukt Seajet på båten. Der har prisen gått opp jevnt og trutt. Så i juni 2023 kjøpte jeg derfor en boks fra Biltema og la det på halve roret (det lysere feltet). Ville se om den var mye dårligere og om noe flasset av. Båten har ligget i boblehavn i vinter og i pinsen kjørte/seilte vi ca 50nm. Bildet viser hvordan roret så ut da båten ble tatt opp for vårpuss (før trykkspyling) Kommentarer? ps. Det ble Biltema på hele båten i år. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.Mai Del på Facebook Svart 29.Mai dvs det lyse og det mørke ble lagt på samtidig? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Okkaby Svart 29.Mai Del på Facebook Svart 29.Mai Har bare god erfaring med Biltema sit bunnstoff jeg. Har brukt dette mange ganger senere årene. I fjor var det Maritim sin, da BT var utsolgt å jeg sto på land i Stavanger. Vil nesten si BT sin var bedre enn Maritim sin. Men ble Seajet i år, da jeg fikk goe rabatt å skulle ha en del andre ting på båtsjappa hvor jeg sto på land. Så ikke overrasket over at det holder like godt som Seajet. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
GM36 Svart 29.Mai Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai Ja begge ble lagt på samtidig Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.Mai Del på Facebook Svart 29.Mai GM36 skrev for 2 timer siden: Jeg har alltid brukt Seajet på båten. Der har prisen gått opp jevnt og trutt. Så i juni 2023 kjøpte jeg derfor en boks fra Biltema og la det på halve roret (det lysere feltet). Jeg har ikke noen personlig erfaring med BT sin bunnstoff fordi jeg for noen år siden lese en test der bunnstoffet ikke var noe særlig bra. Bunnstoffet i fra BT var det billigste i testen men man måtte legge det tykt pga dårlig dekkevne slik att det ble det dyreste i bruk. Har ikke blitt fristet til å kjøpe ett middels produkt til høy pris så har styrt unna. Men BT kan jo ha byttet leverandør siden den gang men gidder ikke være forsøkskanin for ett milliard konsern. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 30.Mai Del på Facebook Svart 30.Mai I båtsammenheng er vel kostnad på bunnstoff ganske liten prosentdel av totalt forbrukte penger! Det viktigste er jo at dette er lett å påføre og at det har bra virkning. Virkning avhenger veldig av forhold etter min mening! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kiekhaefer Svart 30.Mai Del på Facebook Svart 30.Mai Det viktigste uansett merke er å røre godt rundt i boksen slik at kopper forbindelsene er jevnt fordelt i malingen, dette synker relativt kjapt ned i bunnen på boksen så regelen er å røre ofte mens dere går rundt båten og påfører bunnstoffet... Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Mai Del på Facebook Svart 30.Mai Biltema kjøper opp en hel batch hos den produsenten som kommer med den billigste prisen. Biltema kan godt ha gitt spesifikasjon på innhjold. Det samme gjelder Maritim sitt eget produkt. Så lenge Maritim hadde Sea Jet i sitt sortiment og avtalen der var levelig for begge parter, var det Sea Jet som leverte Maritim sitt bunnstoff. I fjor eller i forfjor var det International som produserte for Maritim. Da var konsistensen en helt annen. Det er mengde tørrstoffer og sammensetningen av disse som utgjør virkningsgraden på bunnstoffet. Så dekkevne pr kvm er vesentlig ved produktet. Og at man faktisk bruker den mengden pr kvm som er angitt. Bunnstoffet skal bygge et visst antall mY som gir et slitesjikt. I grunnen som all annen maling. Så jeg vil el påstå at pris og kvalitet henger sammen i denne produktgruppen til en viss grad. Men virker Biltema, så virker Biltema. Selv ligger jeg i brakkvann. Og der virker alt. Prisen er slimete skrog og sedimenter fra avrenning fra jordbruk. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
rogeri Svart 31.Mai Del på Facebook Svart 31.Mai Har gjort samme test på Biltema og Jotuns Non stop. Biltema sitt var fullt på høyde og minst like drygt som non stop! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.Juni Del på Facebook Svart 1.Juni Ja, kan skrive under på dette. Har 2 båter. Den største båten har gått med Maritim sitt bunnstoff, og var ganske grodd da den ble tatt opp rett etter påske. Tok derimot "fiskebåten" en liten Askeladd på land her for noen dager siden...den var nesten ikke grodd, og var smurt med Biltema sitt bunnstoff. Begge båtene ligger rett ved siden av hverandre, og begge har lagt ute hele året. Den minste går riktignok noen knop raskere en den andre. Filosofien er kanskje at det er best å løpe å kjøpe Biltema bunnstoff i bøtter å spann før de bytter leverandør/produsent. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Juni Del på Facebook Svart 1.Juni Jeg har "alltid" brukt SeaJet, og har registrert den store prisøkningen. Men for meg blir det "en pølse i slaktetiden". Jeg flekker kun der det er tynnslitt, og da holder det lenge med en 0,7 liters boks i året. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 2.Juni Del på Facebook Svart 2.Juni Dette kommer an på vannet der man ligger. I Drøbak fikk jeg masse groe, men SeaJet 033 og 038. I Horten indre havn, får jeg bare grønske i vannlinjen, med samme bunnstoff. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.