Sorento Startet 29.Mai.2024 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2024 Har en Triton 225. 22 fot og veier ca 1400kg med motor å drev. Båten er levert med Mercruiser 1,7 Diesel 120HK. Max turtall 4.400 og skal oppnå 35 knop. Det står at drevet skal ha en utveksling på 2.0:1 Jeg kjøpte motoren 1,7 diesel Mercruiser Cummins 120HK uten drev. Har et Alpha One Gen2 drev i god stand med utveksling 1.65:1 Kan jeg bruke denne utveksling ? Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 31.Mai.2024 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2024 Høres merkelig ut at den båten trenger og forandre utveksling bytt heller propell. Hvis du er sikker på at du har den sene 2.0:1 drevet og ikke det første som var 1.98:1 så beholder du det, de flyttet utveksling til nedre del, da de hadde problemer med holdbarheten på diesel motorer. Hvis du er sikker på at drevet er det sene er øvre del på det andre drevet ditt med samme utveksling som 2.0:1 og kan settes over. Er mulig jeg har et nedre som jeg kunne byttet med deg, da jeg bruker de vanlige. Sitér dette innlegget Link to post
Sorento Svart 31.Mai.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2024 Jeg har ikke det drevet med 2.0:1 eller 1.98:1, er det som satt med der orginalt med 1,7 TDI innstalasjon. Drevet jeg håper å kunne sette på har utveksling på 1.65:1 Dette er et drev jeg har liggende, som har blitt brukt på en V6 MPI. Dette er i god stand, så derfor håper jeg at jeg kan bruke dette. Utveksling blir da 1.65:1 og jeg tenkte gå ned til 17 på propell valg, for å kompensere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.