båtfyren Startet 30.Mai Del på Facebook Startet 30.Mai Hei, jeg tror at marsj ordre er gitt men det høye råd skal bekrefte. Vi har en båt ifra 86 som er sliten, jeg har seff tenkt mest på teknisk så motor virker veldig fint. Men, motorrom luker som dekker hele motor og må kunne enkelt åpnes / fjernes ved behov. det ligger mange forklaringer hvordan støpe med epoxy / glassfiber men jeg finner ingenting om styrke. Bredden på lukene vil være ca 50cm, jeg tenkte å bruke noen få avstivere i aluminium, T profil som skulle støpes fast inni i glassfiber. Hvis jeg bruker eks 450g glass, hvor mange lag må jeg ha for å kunne stå på de ? Jeg er ikke en liten mann :) jeg ønsker de så lette som mulig for de luker jeg har Idag er ryggbrekkere. noen som vet / har en mening ? takk Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 30.Mai Del på Facebook Svart 30.Mai Jeg har egentlig ikke peiling, men er helt sikker på at du vil få bra svar her. Da jeg skulle lage noen dørkplater, lagde jeg en sandwich med 20-30mm tykk xps (extruded polystyrene?) mellom epoxy og vevd/biaxial duk, mener det var 2-3 lag med 600g på begge sider av plata. De kan jeg stå på uten problemer og de veide svært lite. Malte dem på tokomp polyuretanlakk fra Biltema. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.