Jump to content

Familiebåt med dieselmotor, Uttern D55 etc.?

hottentotten

Recommended Posts

Vurderer valg av familievenlig båt. 

2 voksne og 3 barn i alder barnehage til 4 klasse. Har sett på både daycruiser og bowrider men klarer ikke helt å bestemme oss.

Sett på bl.a uttern D55 og T55, Nidelv

Skal benyttes i vestlandsfjorder. 

Hvilke erfaring er det med disel motor. Ser det benyttes både mercruiser 1.7L og 2.8L eller Volvo penta D3. 

Slik at har lest litt er det varierende kvalitet på dette.. 

Alternativ er utenbordsmotor. Hvordan er dette nå etter E10 bensin kom på markedet? Vil litt eldre motorer har større problemer her?

hottentotten skrev for 3 timer siden:

Hvilke erfaring er det med disel motor. Ser det benyttes både mercruiser 1.7L og 2.8L eller Volvo penta D3. 

Slik at har lest litt er det varierende kvalitet på dette.. 

Om du vil ha min erfaring med disse motorene siste 25år:

En bruker som setter seg inn i hva motoren behøver av stell og bruker den på motorens premisser har en motor nesten uten problemer i 20år.

En bruker som vet så mye bedre enn brukermanualen og bruker motoren som om han skulle hate den kommer noen ganger ikke engang ut av havna før det går galt...

Det er større forskjell i kvalitet på brukere av dieselmotorer enn på motorene...   tøfft for enkelte å svelge...

dieselfan skrev 48 minutter siden:

Om du vil ha min erfaring med disse motorene siste 25år:

En bruker som setter seg inn i hva motoren behøver av stell og bruker den på motorens premisser har en motor nesten uten problemer i 20år.

En bruker som vet så mye bedre enn brukermanualen og bruker motoren som om han skulle hate den kommer noen ganger ikke engang ut av havna før det går galt...

Det er større forskjell i kvalitet på brukere av dieselmotorer enn på motorene...   tøfft for enkelte å svelge...

Støtter den fullt ut. Den dieselmotoren jeg har nå har jeg hatt i 19 år uten nevneverdige problemer. Den var iallefall 20 år gammel når jeg kjøpte den. Alt handler om vedlikehold. (Og jeg har til og med en Volvo Penta🙂)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...