KC- Startet 1.Juni Del på Facebook Startet 1.Juni Leyland Thornycroft/BMC 1,8 ltr 4 sylinder i en båt fra 1977. Finnes det deler å få tak i til denne typen motor? Er det i det hele tatt noe å vurdere en båt med slik motor? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 1.Juni Del på Facebook Svart 1.Juni Vet ikke noe om deler og den er jo nærmere 50 år gammel så den har nok gjort jobben sin... Ex.svigerfar hadde en slik i sin båt omtrent fra ungdomstiden og da den var moden for utskifting (han bruker/brukte båten myyyyye) sporet han opp en fabrikkny identisk motor som hadde stått lagret siden ny og monterte ombord og den står der enda. Han sa han kunne ikke fått tak i noen bedre motor enn det... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
husky dane 85 Svart 1.Juni Del på Facebook Svart 1.Juni Prøv KD Trading i Bergen Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Juni Del på Facebook Svart 1.Juni KC- skrev for 1 time siden: Leyland Thornycroft/BMC 1,8 ltr 4 sylinder i en båt fra 1977. Finnes det deler å få tak i til denne typen motor? Er det i det hele tatt noe å vurdere en båt med slik motor? Har hatt to slike motorer, og skal ikke ha det igjen. I tillegg til at motorene er utdatert er de ikke spesielt gode. De er litt spedbygget. Hvis jeg skulle kjøpt en båt med en slik motor hadde jeg beklaget meg på å nappe den ut og sette inn noe nyere. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Konas båt Svart 1.Juni Del på Facebook Svart 1.Juni KD trading har noe deler. Er og noen i England, men det virket litt vanskelig å få sendt. Finnes manualer, delekatalog og verkstedshåndbøker på nett. Det er ein marinisert bilmotor med max turtall 4900. Det gjør at den gjerne går på for lavt turtall vs. belastning. Behagelig lydbilde på 2000-2500 omdr. Vi kjøpte båt med ein dodgy 1,8 BMC for to år siden. Fikk totalhavari på vei heim. Årsaken var sammensatt. Den hadde nok ikkje hatt eit ideelt motorliv. Det gjelder nok mange motorer. De får for lite luft slik at de får feil forhold luft/drivstoff og at det blir for varmt i motorrom, heller for mye ned bak og for dermed ikkje nok olje siden det gir feil utlag på peilepinnen, impeller på kjølevannspumpen blir ikkje byttet ofte nok fordi det er så vanskelig. Nå står det ny motor i båten som nok skal gi trygt båtliv lenge. Hvilken båt model er det motoren står i? Sitér dette innlegget Link to post
KC- Svart 1.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni Den står i en Seamaster 813 :) Sitér dette innlegget Link to post
KC- Svart 3.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni Båten ble (heldigvis) solgt. Jeg var å så på den i forrige uke, men ble litt overveldet av gammel motor og sånn - i helgen fikk jeg melding fra selger om at hen nå gikk ned i pris, ellers ble båten kondemnert over helgen. Jeg vurderte dermed et øyeblikk om det var mulig å gjøre et lite kupp, for båten i seg selv var fin. Etter et par realitetsorienteringer fra en kompis holdt jeg meg unna, selv om det satt langt inne å tenke på at den fine båten kanskje ble skrotet. Sitér dette innlegget Link to post
JSTR Svart 4.Juni Del på Facebook Svart 4.Juni Deler er å få kjøpt i England, https://www.asap-supplies.com/ Har selv en 1.8 BMC, den er fra 1985, gått ca 10 000 timer, godt fornøyd med den. John STR Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.