Lama Startet 2.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2024 Ser på rib ca 21 fot. Har ikke hatt båt der eneste alternativ er å stå/halvsitte og kjøre, og kjenner jeg er skeptisk. Ser for meg at det er mye hyggeligere å sitte ned når man feks cruiser på flatt vann eller i sakte fart. Innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 2.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2024 Er nok en vanesak. Jeg hadde en Ballistic Rib i mange år, nå har jeg en White Shark 205. Helt naturlig og behagelig å stå å kjøre den type båt. Kjører jeg i fem knop kan det være greit å sitte, men så fort man drar båten i plan foretrekker jeg å stå. De fleste av mine turer er mindre enn 1-2 timer i plan, så tenker ikke over det engang. Og man får fin oversikt og naturlig støtdemping i litt sjø. Som sagt, jeg foretrekker å stå og de båtene er laget for det 😎 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
tobixen Svart 2.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2024 Det er nok også bedre for bl.a. rygg å stå enn å sitte. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Janoho Svart 2.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2024 Lama skrev for 6 timer siden: Ser på rib ca 21 fot. Har ikke hatt båt der eneste alternativ er å stå/halvsitte og kjøre, og kjenner jeg er skeptisk. Ser for meg at det er mye hyggeligere å sitte ned når man feks cruiser på flatt vann eller i sakte fart. Innspill? Nei, feil, i denne type båt er det mer behagelig og sikrere å stå. Vindskjerm.er ofte høy som gjør det vanskelig å få oversikt når du sitter, dessuten er det vondt i ryggen i bølger og når det skvalper litt, mye enklere å kunne kommunisere også med de foran når du står. Hvis du ser de som kjører havrafting og raske Riber står de mesteparten av tiden Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 2.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2024 i røft vær må det være en stor fordel å kunne stå å kjøre. Hadde ståseter på forrige båt og har ståsete nå også! Har kjørt båten jeg har nå i dårlig vær og krapp sjø, og det var en stor fordel å stå. Ok seter i Askeladden men hender jo jeg står å kjører i finvær også. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eika Svart 2.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2024 Skjønner meg ikke på folk som føler seg trygge i rib når man må stå å kjøre, ett lite kast sidelengs så er det fort gjort at man blir kasta over siden som såvidt rekker de til knea, det har vi sett mange ganger de siste årene Sitér dette innlegget Link to post
Lama Svart 5.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2024 Det ble en pen Capelli Tempest 626 Nordic med førersofa.😎 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.