rje Startet 5.Juni Del på Facebook Startet 5.Juni Jeg er relativ fersk når det kommer til påhengsmotorer. Har stortsett hatt snekker, og hekkagregat Vurderer en båt med evinrude 200ho Er det noe å vurdere eller må en være forsiktige med disse motorene med tanke på at de har lagt ned produksjonen. Er det mye mer støy siden det er totakt? Må en "hele tiden" fylle olje til bensinen.? Er det ellers kjente problemer med disse? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 5.Juni Del på Facebook Svart 5.Juni G1 eller g2 ? Årsmodell ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.Juni Del på Facebook Svart 5.Juni Eika skrev 1 time siden: G1 eller g2 ? Årsmodell ? Det skal vi gjette Sitér dette innlegget Link to post
rje Svart 5.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni Eika skrev 23 minutter siden: G1 eller g2 ? Årsmodell ? Usikker på om det er g1 eller g2? Det står lite informasjon i annonsen Årsmodell 2019 Ca 220 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 5.Juni Del på Facebook Svart 5.Juni rje skrev 38 minutter siden: Usikker på om det er g1 eller g2? Det står lite informasjon i annonsen Årsmodell 2019 Ca 220 timer. Det er g2, da hadde jeg holdt meg unna. Det har vært mye trøbbel med de og dyre deler. Styrekransen for eks koster over 50k og er kjent for å streike, så er det mange som har skjært seg siden de ikke tåler 95e10 bensina, de tærer innvendigt og kødder med dysespissene, så går motorene for magert Sitér dette innlegget Link to post
rje Svart 5.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni Eika skrev 12 minutter siden: Det er g2, da hadde jeg holdt meg unna. Det har vært mye trøbbel med de og dyre deler. Styrekransen for eks koster over 50k og er kjent for å streike, så er det mange som har skjært seg siden de ikke tåler 95e10 bensina, de tærer innvendigt og kødder med dysespissene, så går motorene for magert Tusen takk for informativt svar. Synd nordkap ble levert med disse motorene, Da leter jeg videre.👍 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 5.Juni Del på Facebook Svart 5.Juni rje skrev 4 minutter siden: Tusen takk for informativt svar. Synd nordkap ble levert med disse motorene, Da leter jeg videre.👍 Liker du båten, kjøp den, selg motor og sett på noe annet som for eks en Suzuki eller mercury Sitér dette innlegget Link to post
rje Svart 5.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni Eika skrev 5 minutter siden: Liker du båten, kjøp den, selg motor og sett på noe annet som for eks en Suzuki eller mercury Ja tenkte på den muligheten, men regner ikke med den er lett å selge. Burde hatt en 250 yamaha eller Suzuki.. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 5.Juni Del på Facebook Svart 5.Juni rje skrev 16 minutter siden: Ja tenkte på den muligheten, men regner ikke med den er lett å selge. Burde hatt en 250 yamaha eller Suzuki.. Selge etec, har aldri vært ett problem :) mange som er glad i evinrude, selv har jeg lagt min elsk til 3.3/3.4L etec g1 (200ho-300) Men til mye kosekjøring og lav turtall, hadde jeg tatt en 4takter anyday. Men siden jeg liker høyt turtall så man får blåst motoren skikkelig rein så er det 2takt som gjelder Sitér dette innlegget Link to post
rje Svart 5.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni Eika skrev 1 time siden: Selge etec, har aldri vært ett problem :) mange som er glad i evinrude, selv har jeg lagt min elsk til 3.3/3.4L etec g1 (200ho-300) Men til mye kosekjøring og lav turtall, hadde jeg tatt en 4takter anyday. Men siden jeg liker høyt turtall så man får blåst motoren skikkelig rein så er det 2takt som gjelder Du har ett godt poeng der, blir endel kjøring på laver turtall. Komme meg opp i plan og ligge der.. Sikkert kjekt å dra på av og til 😇 Ser det er endel nyere Nordkapp med mercury motorer til salgs på finn. Jeg får leite videre. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Juni Del på Facebook Svart 5.Juni rje skrev for 2 timer siden: Årsmodell 2019 Eika skrev for 1 time siden: Det er g2, Vet du når G2 ble lansert? Og ble G1 avviklet med en gang, eller ble de produsert samtidig en periode? Legger forøvrig til enda en svakhet med G2 og det er styringen. Får man lekkasje på den integrerte hydrauliske styringen må man bytte en hel komponent til ca 80 lapper. Det vanvittige er da at man kunne byttet en spesiell tetning og berget motoren, men den tetningen er ikke å få kjøpt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eika Svart 5.Juni Del på Facebook Svart 5.Juni Komodo skrev 19 minutter siden: Vet du når G2 ble lansert? Og ble G1 avviklet med en gang, eller ble de produsert samtidig en periode? Legger forøvrig til enda en svakhet med G2 og det er styringen. Får man lekkasje på den integrerte hydrauliske styringen må man bytte en hel komponent til ca 80 lapper. Det vanvittige er da at man kunne byttet en spesiell tetning og berget motoren, men den tetningen er ikke å få kjøpt Den store g2 v6'n kom vel i 15 eller 16 Trudde styrekransen kosta 50 jeg, men det er vel litt forskjeller her og der, samt effektivitet i timene som blir brukt, om man har gjort det mange ganger eller om man må finne ut hvordan man gjør det Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Juni Del på Facebook Svart 5.Juni Eika skrev 13 minutter siden: Den store g2 v6'n kom vel i 15 eller 16 👍 Og da ble G1 faset ut samtidig? Eika skrev 13 minutter siden: Trudde styrekransen kosta 50 jeg, men det er vel litt forskjeller her og der, samt effektivitet i timene som blir brukt, om man har gjort det mange ganger eller om man må finne ut hvordan man gjør det Mulig, men jeg hørte altså 80 for denne delen (uten arbeid) nå i vinter. Sammenhengen var at den hadde blitt plukket av en båt (med mange friske farger, og mange forskjellige førere) av denne grunn og erstattet med en ny. Den gamle ble solgt for en slikk og ingenting som delemotor. Ny Suzuki ble montert på hekken. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
rje Svart 6.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni Komodo skrev for 5 timer siden: Vet du når G2 ble lansert? Og ble G1 avviklet med en gang, eller ble de produsert samtidig en periode? Legger forøvrig til enda en svakhet med G2 og det er styringen. Får man lekkasje på den integrerte hydrauliske styringen må man bytte en hel komponent til ca 80 lapper. Det vanvittige er da at man kunne byttet en spesiell tetning og berget motoren, men den tetningen er ikke å få kjøpt Takk for innspill. Styringen er nettopp skiftet, noe som kan tyde på det problemet du nevner. Ettersom jeg har lite erfaring med motorer generelt og må bruke verksted på vedlikehold og service, vil jeg gå for noe som er mer kurant med bedre lokal service. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 6.Juni Del på Facebook Svart 6.Juni Har både lest og hørt at Nordkapp har hatt problemer med sammenføying innerliner/ skrog på båter produsert i Polen. Så dette må man passe på. Sitér dette innlegget Link to post
rje Svart 6.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni tkb skrev for 6 timer siden: Har både lest og hørt at Nordkapp har hatt problemer med sammenføying innerliner/ skrog på båter produsert i Polen. Så dette må man passe på. Takk for tips👍 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 6.Juni Del på Facebook Svart 6.Juni tkb skrev for 7 timer siden: Har både lest og hørt at Nordkapp har hatt problemer med sammenføying innerliner/ skrog på båter produsert i Polen. Så dette må man passe på. Det er egentlig kun ett problem i baugen, har fiksa mange Nordkapp bauger Her er det en Nordkapp baug https://vm.tiktok.com/ZGeqkeNYB/ Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 7.Juni Del på Facebook Svart 7.Juni Selv om det bare er baugen, så vil det være dyrt å reparere. Ville aldri kjøpt en slik. Har inntrykk av at det er mye kvalitetssvikt de siste årene, på flere merker. Skal definitivt ikke ha Yamarin igjen, latterlig mye reklamasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 7.Juni Del på Facebook Svart 7.Juni Det er bare og la vær å kjøre i brygga det :) hvis det skjer har vel de fleste forsikring på en såpass dyr båt Med 5-6-700 timer bak rattet på Nordkapper og fiksa sikkert nærmere 20 sånne bauger, så er jeg fortsatt Nordkapp fan Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 7.Juni Del på Facebook Svart 7.Juni tkb skrev for 2 timer siden: Skal definitivt ikke ha Yamarin igjen, latterlig mye reklamasjon. Har du mulighet til å utdype dette litt? med f.eks båtmodeller og årsmodeller, slik at flere kan lære av dine erfaringer... Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 7.Juni Del på Facebook Svart 7.Juni Eika skrev for 13 timer siden: Det er egentlig kun ett problem i baugen, har fiksa mange Nordkapp bauger Her er det en Nordkapp baug https://vm.tiktok.com/ZGeqkeNYB/ Meget pent sluttresultat! Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 7.Juni Del på Facebook Svart 7.Juni Kallethekid skrev 1 time siden: Meget pent sluttresultat! Takker :) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 7.Juni Del på Facebook Svart 7.Juni Mort1 skrev for 7 timer siden: Har du mulighet til å utdype dette litt? med f.eks båtmodeller og årsmodeller, slik at flere kan lære av dine erfaringer... Kjøpte ny 75 Br cross i 18. Hadde vel 10-12 reklamasjoner hvor det viktigste var lekkasje bensintank( tankmåler plasttank) og for dårlig priming ved bruk av International trilux bunnstoff. Bearbeidet cu i dette som stiller strenge krav til priming. Det var som mye annet bare drit og båten fikk omfattende tæringskader på 1 år. Ble omlevering og ny 19 mod. Ellers på 18 mod, levert med defekt vindusvisker, 12V kontakter virket ikke, dårlig passform kalesje, hvor forøvrig vannet rant inn rundt vindskjerm og i luken foran. Vi ble våte på lårene med sjøsprøyt over kalesje. På omlevert 19 mod var bensin og lufting ført helt ned i bunn av båt før tilkoblin tank. Resultat, ved fylling av tank ble det liggende bensin i lufteslangen. Med resultat at selv ved fylling av 10 liter på halv tank, spyttet det bensin fra lufting. Ved tilsetting av stabilisator i bensin for vinterlagring, ble dette liggende i bunn av båten i påfyllingslangen. Doble slangeklemmer som er påkrevd, ble ødelagt av at ene klemmen ble brukt til utjamningsjord mellom påfylling og tank. Jordingen(pn) var forøvrig 3 meter for lang og slang rundt i kjølen. Brudd på isolasjon her er jo hyggelig i alu båt. Forøvrig mye slurv med dårlig opplegg av kabler til det elektriske. Stripset her og der med strips klippet som skjærekniv. Båten er forøvrig meget fin i sjøen og takler det meste. Men våt, fort sjø over cockpit. Han som kjøpte min gjorde det bra, der var alt gjennomgått og fixet. Største forskjell mellom 18 og 19 mod var Hvit innerliner Aluminium tank istedet for plast( som bl.a 76 dc er plaget med, bensinlukt i cabin) Hempel Alusafe bunnstoff. Har holdt på med båt i mange år og ble overrasket over dette, trodde jeg kjøpte premium. Skuffet over båt testene som aldri går i dybden. God helg😊 Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 7.Juni Del på Facebook Svart 7.Juni Forstår skuffelsen meget godt. Jeg har inntrykk av at kvaliteten på Yamarin har gått ned, spesielt med de nye moderne designet, men har ingen erfaring med de. Takk for info. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 8.Juni Del på Facebook Svart 8.Juni Kvaliteten har gått ned ja, på flere merker. Etter 2011. Mange som måtte spare inn. Det har vært mye reklamasjoner på det nye designet. Mangler fagfolk i produksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.