Jump to content

Hva skulle alle båteiere gjort uten Baatplassen?

Faxen

Recommended Posts

Kjøre alle medlemmer av Baatplassen. Hva skulle båteiere gjort uten den expertisen, som finnes her. Jeg er dere evig takknemlig for hjelp jeg har fått, og alle gode råd jeg har fått.

Jeg er dessverre båtløs, for alltid, men savner veldig et båt liv, som varte i nesten 60 år. Takk til dere alle.

Ps! Jeg trives fremdeles på BP!

Fairline Mirage 29 er solgt.

Uten båtplassen så hadde Alicraft historien endt for meg akkurat som minisnekka. Båten hadde blitt brakt med semitrailer på land og motoren hadde dævva av frostsprenging og jeg hadde gått rundt omkring superforbanna at "noen lurte meg igjen" til å kjøpe dævva båt som ikke fungerte en eneste gang om våren. Og om det senere skulle være 3 forsøk på båt så hadde det sikkert vært mye nyere båt som igjen hadde dævva av noe selvpåført årsak som jeg ikke hadde hatt peiling om og jeg hadde sikkert kokt over av tanker at alle selger båter når de er dævva :giggle::lol:

Og båt nr.4 hadde sikkert vært til flertallige millioner om flere 10 år og innenfor 5 år garantiperiode og da hadde de sikkert forklart meg på garantiverkstedet at jeg har mestret å "drepe båten" så det omfattes ikke av garantien.

Så stor takk til den gode hjelper, mekaniker, hele båtplassen og alle medlemmer som har gitt råd at min båthistorie er ikke blitt som beskrevet ovenfor.

For øvrig hvorfor skal du aldri ha båt @Faxen ? Siden som pensjonist (antar du er det siden du har hatt båt i 60 år og antar du ikke fikk første båt som 3 åring) så burde du vel ha masse tid og penger tar man jo ikke med seg i graven. Er vel bedre å dø bort fra et høyt banklån enn å dø bort fra sparepenger på konto :giggle:

Må si Båtplassen har gitt mye bra info og morro! Håper jeg kan bidra litt også på de feltene jeg selv synes jeg kan litt om!

Innrømmer at jeg gruer meg til den dagen jeg ikke skal ha båt lengre! Er vel kommet litt over middels i båtlivet!  men gleden var enorm da jeg først dro ut som 12 åring med en Rana trebåt fra 1967 og 4hk Suzuki! 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg tilslutter mig roserne til dette forum.

De eneste torne i denne smukke buket, er at jeg undervejs i processen udviklede mig fra at være totalt amatør til at være kun 80% amatør.

Det betød, at jeg pludselig vidste lidt mere end ingenting og derfor fik jeg den berømte “BP-paranoia”. I ved: der hvor man lytter efter alle tænkelige mislyde i sin motor, ser på røgen fra udstødningen og analyserer hvad der kan være galt, og er nervøs for alle mulige udfald af injektorhavari og alt andet der kan gå galt.

Det må være samme paranoia som rammer folk når de netop begynder på lægestudiet og det går op for dem hvor mange forskellige sygdomme de kan blive ramt af...

Men summen af det hele er, at jeg har været utrolig glad for at være her og fortsat er her!

-morten- skrev for 21 timer siden:

Må si Båtplassen har gitt mye bra info og morro! Håper jeg kan bidra litt også på de feltene jeg selv synes jeg kan litt om!

Innrømmer at jeg gruer meg til den dagen jeg ikke skal ha båt lengre! Er vel kommet litt over middels i båtlivet!  men gleden var enorm da jeg først dro ut som 12 åring med en Rana trebåt fra 1967 og 4hk Suzuki! 

Det der hørtes kjent ut. Jeg hadde en Rana 12 fot jolle da jeg var 12 år. Den hadde en Perkins 6 hk.

Det var tider uten alle sertifikater eller annet. Bare tut og kjør.:flag_bp:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...