Jump to content

Ankervinsj - bytte fra Anchorlift til Sidepower remote

rdalen

Recommended Posts

Hei
Jeg tenker å ta i bruk min nye SidePower fjernkontroll til også å styre ankervinsjen. Det er en Quick-vinsj som er koblet til en Anchorlift fjernkontroll som jeg ikke er helt fornøyd med, og det ville være kjekt å få dem på samme betjeningskontroll. De to fjernkontollmottakerne er montert rett ved siden av hverandre, så jeg tenkte jeg bare kunne flytte ledningene fra Anchorlift over til Sidepower mottakeren.
Er det noen utfordringer knyttet til det?
Baugpropellen og ankervinsjen kjøres fra samme batterier (start og thrusterbatterier sammenkoblet). Siden begge fjernkontrollene virker hver for seg på samme krets, må de vel da ha felles pos og neg.
Fra Anchorliften kommer det fire ledninger som kontrollerer vinsjen:
Gray wire - corresponds with "UP" button - funksjon - opp så lenge knappen holdes inne.
Brown wire - corresponds with "DOWN" button - funksjon - ned i 40 sekunder ved trykk - kan stoppes med nytt trykk.
Blue wire - corresponds with "IN" button - funksjon - opp så lenge knappen holdes inne.
Yellow wire - corresponds with "OUT" button - funksjon - ned så lenge knappen holdes inne.
Black wire - neg from solenoid

Tenker det er de tre siste jeg må bruke. Som skal gå til A1, A2 og neg på solenoiden.
Er det noen som har gjort dette? Høres det fornuftig ut?

Det finnes et par tråder på dette, men de er litt uklare.

Hvis du ikke vet hvor du skal, er alle kurser like gode...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...