Jomes Startet 7.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2024 Hei. Jeg fikk tak i denne fra en campingvogn. En tysk Miko-MK120 " landstrøm sentral". Den gir 220 volt, med automatsikring , samt den skal gi 12 Volt til forbruk. Igår installerte vi denne, og dro kabler til kjøleskap. Isotherm . Målte til ca 13 volt fra sentralen før jeg koblet kjøleskapet til, koblet på kjøleskapet, målte deretter på kablene så målte jeg 19-20 volt. Kjøleskapet gikk ikke. Hvorfor endrer Volten seg fra 13 v til 19 når jeg koblet på kjøleskapet? Betyr det at sentralen er en lader? Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Pedaltom Svart 7.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2024 Sjekket kretsskjemaet på en lignende fra en tysk side. Det ser ut til at strømforsyningen din er svært enkel og bare har en enkel likeretter etter trafoen. Jeg antar at kjøleskapet ditt har en kondensator på inngangen og at du får peak-spenningen fra trafoen når du ser 20 volt. Jeg ville ikke brukt en så primitiv omformer til noe som helst. Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 8.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2024 Okey. Tusen takk 🤗 Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Jomes Svart 8.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2024 Men skjemaet du fant er vel til en annen type min er MK120 , tegningen din er MK240? Men er kanskje samme greiene? J-Å skrev On 27.5.2024 at 8.53: Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Jomes Svart 8.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2024 Pedaltom skrev for 12 timer siden: Sjekket kretsskjemaet på en lignende fra en tysk side. Det ser ut til at strømforsyningen din er svært enkel og bare har en enkel likeretter etter trafoen. Jeg antar at kjøleskapet ditt har en kondensator på inngangen og at du får peak-spenningen fra trafoen når du ser 20 volt. Jeg ville ikke brukt en så primitiv omformer til noe som helst. Men skjemaet du fant er vel til en annen type min er MK120 , tegningen din er MK240? Men er kanskje samme greiene Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Pedaltom Svart 8.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2024 Dette skjemaet er hentet fra et tysk forum og gjaldt din strømforsyning, og da var det en som uttalte at dette skjemaet var tilsvarende. Jeg antar at 240 betyr at maks effekt er den dobbelte av din som ser ut til å være på 120 watt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.