Jump to content

Får ikke lys i baklys til båthenger.

Speedy Gonzales

Recommended Posts

Hei !

Har en eldre Tredal 20-1000 båthenger som eg holder på å fikse opp, har byttet komplett aksling med dempere da den gamle ikke gikk å berge samt overhalt kulekobling.

Har nå lagt opp ny kabel, kontakter og nye led markeringslys foran som fungerer men når eg skal koble til kontakten for baklys så er det ikke liv.

Har kjøpt ferdig koblet sett med ledlys fra Jula men her blir det ikke lys når den blir koblet til kontakten på hengeren, derimot så er det lys når den kobles rett på bilen, noen som kan forklare meg hva som kan være galt ? Vil ikke tro at det skal ha noe å si at eg har hentet ut strøm til markeringslys fra kontakten på hengeren da det var slik før, det er strøm i alle punkt på kontakten.

20240609_113606.jpg

On 6/10/2024 at 3:38 PM, eivindch said:

Jeg har en tilhengerkontakt-tester fra AliExpress. Fungerer fint. Kontakt i begge ender, henholdsvis til kontakten på bilen og og kontakten på hengeren (7-pins). Kostet ikke mye.

Eivind

De har samme til 249 på Jula.

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/slepeinnretning/kontakter-og-kabler/testinstrument-628281/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...