Speedy Gonzales Startet 9.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2024 Hei ! Har en eldre Tredal 20-1000 båthenger som eg holder på å fikse opp, har byttet komplett aksling med dempere da den gamle ikke gikk å berge samt overhalt kulekobling. Har nå lagt opp ny kabel, kontakter og nye led markeringslys foran som fungerer men når eg skal koble til kontakten for baklys så er det ikke liv. Har kjøpt ferdig koblet sett med ledlys fra Jula men her blir det ikke lys når den blir koblet til kontakten på hengeren, derimot så er det lys når den kobles rett på bilen, noen som kan forklare meg hva som kan være galt ? Vil ikke tro at det skal ha noe å si at eg har hentet ut strøm til markeringslys fra kontakten på hengeren da det var slik før, det er strøm i alle punkt på kontakten. Sitér dette innlegget Link to post
snekkerbod Svart 9.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2024 Kjøp nytt sett på Biltema med ledlys (magnetiske), kabel og plugg. Koster 399kr. Det er ofte enkleste løsning på en gammel henger. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2024 Sjekk polariteten på pærene. LED fungerer bare med pluss/minus i riktig retning. Så prøv å bytte om pluss og minuskabel. Fant ut at noen kinesere mente minus var rød på et par LED lamper jeg koblet på min henger. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2024 snekkerbod skrev for 3 timer siden: Kjøp nytt sett på Biltema med ledlys (magnetiske), kabel og plugg. Koster 399kr. Det er ofte enkleste løsning på en gammel henger. Kjøp trådløse! 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 10.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2024 Har du sjekket jording? Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
eivindch Svart 10.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2024 Jeg har en tilhengerkontakt-tester fra AliExpress. Fungerer fint. Kontakt i begge ender, henholdsvis til kontakten på bilen og og kontakten på hengeren (7-pins). Kostet ikke mye. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2024 LED lys er jo avhengig av rett polaritet. Kan det være at pluss og minus er byttet om et sted? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
subwoofer Svart 11.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2024 Er du sikker på at kontakten på bilen er i orden? Jordinga har en lei tendens til å irre av. Med glødepærer ser du at det har skjedd fordi alle lysene oppfører seg feil, blinklysa blir bremselys og alt annet blir også feil. Med LED kan ikke strømmen gå baklengs på samme måte. Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 11.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2024 On 6/10/2024 at 3:38 PM, eivindch said: Jeg har en tilhengerkontakt-tester fra AliExpress. Fungerer fint. Kontakt i begge ender, henholdsvis til kontakten på bilen og og kontakten på hengeren (7-pins). Kostet ikke mye. Eivind De har samme til 249 på Jula. https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/slepeinnretning/kontakter-og-kabler/testinstrument-628281/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.