Jump to content

Nivåbryter Clas Ohlson


Harald-

Recommended Posts

Har kjøpt en nivåvakt til dagtanken ombord, denne går inn på alarmsystemet.

Problemet er at når jeg får høyt nivå løfter ikke alltid flottøren seg, og jeg må gi et lite slag før den kommer, og gir alarm, noe som er altfor sent.

 

Tenkte derfor å lime på en ring, eller lignende som øker oppdriften.

Noen som har en ide hva dette kan lages av?

Det må jo ikke gå i oppløsning i diesel.

 

Tenkte da noe som lignet en stoppskive med ytterdiameter på 30mm og innerdiameter 20 mm

 

Artikkelnr. på www.clasohlson.no 22-3391

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Men jeg er redd bordtennisballer tåler ikke diesel.

Hva med selve nivåbryteren, - tåler den diesel?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja!! Har undersøkt dette litt nærmere. Det finns en nivåbryter av samme type tror egentlig begge er levert av elfa, i alle fall..... den andre er en vippebryter med magnetkontakt, bruker dennne i flere anledninger i forbindelse med jobben. Funker helt perfekt ! ta kontakt dersom best. nr. ønskes (må sjekke dette etter helgen)

Link to post
Share on other sites

Hva med selve nivåbryteren, - tåler den diesel?

 

Lars H.

Det var noe å tenke på Lars H.

 

Alfa: Hadde vert fint med ELFA nr. på samme type hos dem.

Har ikke åpnet boksen dei står montert ned i, så jeg håper de er ok.

 

Holder på med en trykktransmitter, og display.

Dersom jeg får til dette skulle det holde, regner med at der er alarmutgang på kontrolleren....

Redigert av Olav Ringdal Jr. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her har man en 198 kroners nivåbryter, tydelivis beregnet for vann. Den funker ikke helt som den skal og trenger mer oppdrift.

 

Hvorfor ikke bare kaste bryteren i søpla og kjøpe en ny bryter beregnet for bruk i dieseltanker?

 

Lotus

"Fordi at penger vokser ikkje på tre" :nono:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Det var noe å tenke på Lars H.

Alfa: Hadde vert fint med ELFA nr. på samme type hos dem.

Hei.

 

Her er Elfa sine givere, http://elfa.se art.nr. 35.888.52 og 35.888.86 (kr. 152 og 167)

 

Bilde

 

. . . . RSF54 klarar högre temperatur och är tillverkad av glasfiberstabiliserad polypropylen. RSF53 är tillverkad av glasfiberfylld nylon. Båda materialen har stor tålighet mot ett flertal vätskor. Försedda med 1 m kabel. . . . .

 

Komplett datablad: http://www.elfa.se/pdf/35/03588803.pdf (side 4)

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk Takk.

 

Når vi likevel er inne på ELFA, prøver å finne ca. pris på skipskabel som jeg skal bruke fra inntaks sikring til tavle, 16 mm2 3 fase pluss jord eller skjerm.

Kabelen må vere godkjent for fastmontering, og skal ikke ligge i rør, kun klamres.

Har noet et varenr på en slik kabel?

Redigert av Olav Ringdal Jr. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Spørs om du ikke kan bruke en kabel som heter: pfsp 16mm2 eller en som heter pfxp begge er godkjente kabler for legging i jord, tror ikke miljøet ombord er værre en at denne kabelen skulle gå bra. Har brukt en slik selv. søk hos elfa på pfsp eller pfxp finner du den ikke si fra har også denne på jobben :wink:

Link to post
Share on other sites

Takk Takk.

 

Når vi likevel er inne på ELFA, prøver å finne ca. pris på skipskabel som jeg skal bruke fra inntaks sikring til tavle, 16 mm2 3 fase pluss jord eller skjerm.

Kabelen må vere godkjent for fastmontering, og skal ikke ligge i rør, kun klamres.

Har noet et varenr på en slik kabel?

Her må du over på skikkelig skipskabel. Du kan også bruke offshore kabel.

F.eks. Draka Norsk Kabel sin BFOU 0,6/1kV 4x16mm2. Det er en armert, halogen fri, mud og fire resist kabel som du klamrer langs skott eller på gate. Den må termineres til fastmonterte rekkeklemmer i hver ende.

 

BFOU

 

(Ta kontakt for pris)

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Joda bevares... halogenfri betyr kun at den ikke avgir røk eller korrosive gasser ved brann, da igjen er jo pfsp selvslukkende tåler ledertemp konstant belastning 70 grader. Det er også mulig å legge kabelen slik at den ikke utsettes for større mekaniske påkjenninger.

 

I flg spesifikasjonene ang bruksområde er de stort sett de samme bruksområdene: tillat brukt i alle rom, utendørs, samt i jord uten ekstra beskyttelse. Kabelen du refererer til er i tilegg funksjonssikker i brann.

Prisforskjellen er vesentlig, og er det brann......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...