Harald- Startet 7.Januar.2006 Del på Facebook Startet 7.Januar.2006 Har kjøpt en nivåvakt til dagtanken ombord, denne går inn på alarmsystemet. Problemet er at når jeg får høyt nivå løfter ikke alltid flottøren seg, og jeg må gi et lite slag før den kommer, og gir alarm, noe som er altfor sent. Tenkte derfor å lime på en ring, eller lignende som øker oppdriften. Noen som har en ide hva dette kan lages av? Det må jo ikke gå i oppløsning i diesel. Tenkte da noe som lignet en stoppskive med ytterdiameter på 30mm og innerdiameter 20 mm Artikkelnr. på www.clasohlson.no 22-3391 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 Prøv med en golfball Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nimbuster Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 tja, hvorfor ikke? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 prøvd sjøl, har lensepumpe i kjølen styrt av samme bryter som Ringdal. Golball virka perfekt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 Filmboks - dersom noe slik fortsatt finnes i disse digitalkameratider. Sjampoo-flaske i hotellstørrelse - men de har jo også blitt sjelden. Golfballer har svjv heller motsatt effekt - de synker jo allerede i vann, da gjør de det i alle fall i diesel Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 Så feil kan man ta av disse små ballene....... ping pong§ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 Så feil kan man ta av disse små ballene....... ping pong§Tenkte meg at noen tok feil ball da Men jeg er redd bordtennisballer tåler ikke diesel. Men PE - det meste av myk plastemballasje - burde tåle diesel Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 bordtennis var det ja.............................. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 7.Januar.2006 Del på Facebook Svart 7.Januar.2006 Men jeg er redd bordtennisballer tåler ikke diesel.Hva med selve nivåbryteren, - tåler den diesel? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 Ja!! Har undersøkt dette litt nærmere. Det finns en nivåbryter av samme type tror egentlig begge er levert av elfa, i alle fall..... den andre er en vippebryter med magnetkontakt, bruker dennne i flere anledninger i forbindelse med jobben. Funker helt perfekt ! ta kontakt dersom best. nr. ønskes (må sjekke dette etter helgen) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Harald- Svart 8.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 (redigert) Hva med selve nivåbryteren, - tåler den diesel? Lars H. Det var noe å tenke på Lars H. Alfa: Hadde vert fint med ELFA nr. på samme type hos dem. Har ikke åpnet boksen dei står montert ned i, så jeg håper de er ok. Holder på med en trykktransmitter, og display. Dersom jeg får til dette skulle det holde, regner med at der er alarmutgang på kontrolleren.... Redigert 8.Januar.2006 av Olav Ringdal Jr. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lotus Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 Her har man en 198 kroners nivåbryter, tydelivis beregnet for vann. Den funker ikke helt som den skal og trenger mer oppdrift. Hvorfor ikke bare kaste bryteren i søpla og kjøpe en ny bryter beregnet for bruk i dieseltanker? Lotus Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sinten Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 Her har man en 198 kroners nivåbryter, tydelivis beregnet for vann. Den funker ikke helt som den skal og trenger mer oppdrift. Hvorfor ikke bare kaste bryteren i søpla og kjøpe en ny bryter beregnet for bruk i dieseltanker? Lotus "Fordi at penger vokser ikkje på tre" :nono: Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 Det var noe å tenke på Lars H. Alfa: Hadde vert fint med ELFA nr. på samme type hos dem. Hei. Her er Elfa sine givere, http://elfa.se art.nr. 35.888.52 og 35.888.86 (kr. 152 og 167) . . . . RSF54 klarar högre temperatur och är tillverkad av glasfiberstabiliserad polypropylen. RSF53 är tillverkad av glasfiberfylld nylon. Båda materialen har stor tålighet mot ett flertal vätskor. Försedda med 1 m kabel. . . . . Komplett datablad: http://www.elfa.se/pdf/35/03588803.pdf (side 4) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 (redigert) Ja ser ut som det noen fant rette sida hos elfa. tror i alle fall RSF 70 serien leveres med flotører for å klare de fleste vesker. Redigert 8.Januar.2006 av alfa770 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Harald- Svart 8.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 (redigert) Takk Takk. Når vi likevel er inne på ELFA, prøver å finne ca. pris på skipskabel som jeg skal bruke fra inntaks sikring til tavle, 16 mm2 3 fase pluss jord eller skjerm. Kabelen må vere godkjent for fastmontering, og skal ikke ligge i rør, kun klamres. Har noet et varenr på en slik kabel? Redigert 8.Januar.2006 av Olav Ringdal Jr. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 9.Januar.2006 Del på Facebook Svart 9.Januar.2006 Spørs om du ikke kan bruke en kabel som heter: pfsp 16mm2 eller en som heter pfxp begge er godkjente kabler for legging i jord, tror ikke miljøet ombord er værre en at denne kabelen skulle gå bra. Har brukt en slik selv. søk hos elfa på pfsp eller pfxp finner du den ikke si fra har også denne på jobben Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Som Svart 10.Januar.2006 Del på Facebook Svart 10.Januar.2006 Takk Takk. Når vi likevel er inne på ELFA, prøver å finne ca. pris på skipskabel som jeg skal bruke fra inntaks sikring til tavle, 16 mm2 3 fase pluss jord eller skjerm. Kabelen må vere godkjent for fastmontering, og skal ikke ligge i rør, kun klamres. Har noet et varenr på en slik kabel? Her må du over på skikkelig skipskabel. Du kan også bruke offshore kabel. F.eks. Draka Norsk Kabel sin BFOU 0,6/1kV 4x16mm2. Det er en armert, halogen fri, mud og fire resist kabel som du klamrer langs skott eller på gate. Den må termineres til fastmonterte rekkeklemmer i hver ende. BFOU (Ta kontakt for pris) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 10.Januar.2006 Del på Facebook Svart 10.Januar.2006 Joda bevares... halogenfri betyr kun at den ikke avgir røk eller korrosive gasser ved brann, da igjen er jo pfsp selvslukkende tåler ledertemp konstant belastning 70 grader. Det er også mulig å legge kabelen slik at den ikke utsettes for større mekaniske påkjenninger. I flg spesifikasjonene ang bruksområde er de stort sett de samme bruksområdene: tillat brukt i alle rom, utendørs, samt i jord uten ekstra beskyttelse. Kabelen du refererer til er i tilegg funksjonssikker i brann. Prisforskjellen er vesentlig, og er det brann...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Som Svart 11.Januar.2006 Del på Facebook Svart 11.Januar.2006 RS 56 Olav Ringdal Jr er tydeligvis en båt i kommersiell drift med passasjertrafikk, og da er det helt andre krav som gjør seg gjeldende enn om det hadde vært en fritidsbåt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 11.Januar.2006 Del på Facebook Svart 11.Januar.2006 Ok da er jeg enig, trodde det var fritidsbåt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Harald- Svart 11.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2006 Stemmer det. Har nok passasjersertifikat og klassekrav, så jeg får elektrisitet tilsynet på besøk inn i mellom. Mener det er hvert 5 år, så det er nok et par år igjenn enda uff og uff. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Nordwest`n Svart 11.Januar.2006 Del på Facebook Svart 11.Januar.2006 Ja men da er det ikke lenger noe spørsmål. her får du en del krav å forholde deg til, som ikke i like stor grad berører fritidsbåter........... lykke til Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.