Jump to content

Hvor fort kan en skibsplast sportsmann deluxe 13 gå?

sanjen

Recommended Posts

Hei, jeg har en gammel skibsplast sportsmann deluxe 13 liggende. Men jeg kan ikke så mye om den. Noen som vet hvilke motorer som passer på båten? Hvor fort vil den går med de motorene.

haha, utrolig hva som går :D

kompisen min med 14vs og 60 hk mente vi gikk i "bortimot 40" , lenge før gpsens inntog.   Fort nok i det paddeflate skroget der - burde vært påbudt med nyrebelte :lol:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Eika skrev for 22 timer siden:

Hvor fort kan den gå ? Med litt ombygging, forsterkning og en 2.5efi bakpå så får man sikkert pressa 75-80knop 

Oj, det var da litt voldsomt, men kult å se hva som går ann da

Eika skrev 3 minutter siden:

Alt går ann, det er plass til en 1000hk v8 og vannjet også 

Sant nok, men den hadde vel ikke gått så fort da, aldri med orginalskog ivertfall kansje viss du hadde bygd en ny båt utpå den

sanjen skrev Just now:

Sant nok, men den hadde vel ikke gått så fort da, aldri med orginalskog ivertfall kansje viss du hadde bygd en ny båt utpå den

En vannjet skyver uansett åssen skrog det er, så det hadde nok flytta seg rett frem. Men om det er en god ide er noe annet