Sjømann22 snekke Startet 9.Juni Del på Facebook Startet 9.Juni hei!! jeg har nettop Kjøpt en Sjømann 22. jeg holder på sån smått med lettere ''restaurering'' invendig og utvendig. jeg lurte da på om hvor stor orginal dieseltank skal være å hvor plassering? det står en Yanmar 2GM i den om det skal ha noe å si. jeg ser det er fester til drivstoff tank helt bak på babord side men min tank er stroppet opp inne i benken/skap under stolen på styrbord side. jeg fikk rundt 15 liter diesel på den tanken jeg har nå Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni sjømann er ofte selvbygde båter så det varierer med løsningene, jeg hadde en fram til 2006 og den hadde ståltank først (husker ikke hvor den stod), etterpå monterte jeg en plasttank på 40 liter under stolen/ i skapet. Båten lå litt skjevt noen ganger avhengig av vekt og batteriplassering, mulig det hadde vært bedre å montere den over akslingen i bunn av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni Min Sjømann som jeg solgte i 2004 hadde tanken montert oppunder det lite dekket bak i båten. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Sjømann22 snekke Svart 19.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni Hebbe skrev On 11.6.2024 at 21.30: Min Sjømann som jeg solgte i 2004 hadde tanken montert oppunder det lite dekket bak i båten. Ja jeg ser nå det er festet å fylling montert eer på min og nå så jeg lurer på om jeg skal montere den opp der igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann22 snekke Svart 19.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni Janoho skrev On 11.6.2024 at 8.26: sjømann er ofte selvbygde båter så det varierer med løsningene, jeg hadde en fram til 2006 og den hadde ståltank først (husker ikke hvor den stod), etterpå monterte jeg en plasttank på 40 liter under stolen/ i skapet. Båten lå litt skjevt noen ganger avhengig av vekt og batteriplassering, mulig det hadde vært bedre å montere den over akslingen i bunn av båten. Tusen takk for svar :D jeg skal ta å se litt på det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.