SveinHa Svart 11.Januar.2006 Del på Facebook Svart 11.Januar.2006 ...men enkelte vil jo selvfølgelig lage et stort problem av det likevel.Nåja, det handler vel ikke om å lage et problem men ut fra erfaringer med tidligere filterløsninger ser det teit ut. Nå viser det seg at VP har gjort et fornuftig tankearbeid bak denne filterrplasseringen (og samtidig sikret seg å selge filtre til høyere pris enn "bastardleverandørene") og det er jo greit så lenge vi skjønner hvorfor det er en grei løsning. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Victora III Svart 11.Januar.2006 Del på Facebook Svart 11.Januar.2006 For meg virker det merkelig å kaste seg inn i en diskusjon uten kunnskaper, men allikevel trekke konklusjoner uten å sjekke fakta.Nei, nei, nei. Hvem har trukket konklusjoner?? Jeg kan ikke se noen som har trukket konklusjoner eller feilinformert i denne tråden - bare ganske mange som stilte seg undrende til filterløsningen. Heldigvis var det noen som hadde forklaringen. Du må skille mellom det å kommenterer og det å komme med innspill som gir seg ut for å være fakta. Skulle vi sile ut alt som er er synspunkter, reaksjoner og innspill ville det jammen ikke blitt mye innlegg igjen her inne! Nei, du må nok erkjenne at du er kommet til et båtforum der det diskuteres og kommenterers - ikke en supporttjeneste med fasitsvar. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Januar.2006 Del på Facebook Svart 11.Januar.2006 ikke en supporttjeneste med fasitsvar.Og når ble den tjenesten funnet opp da? Høres ut som en drømmeverden. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 11.Januar.2006 Del på Facebook Svart 11.Januar.2006 Og når ble den tjenesten funnet opp da? Høres ut som en drømmeverden....men tydeligvis noen som skulle ønske seg et slikt forum her inne. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinen, han uten båt! Svart 12.Januar.2006 Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 Nei, nei, nei. Hvem har trukket konklusjoner?? Jeg kan ikke se noen som har trukket konklusjoner eller feilinformert i denne tråden - bare ganske mange som stilte seg undrende til filterløsningen. Heldigvis var det noen som hadde forklaringen. Du må skille mellom det å kommenterer og det å komme med innspill som gir seg ut for å være fakta. Skulle vi sile ut alt som er er synspunkter, reaksjoner og innspill ville det jammen ikke blitt mye innlegg igjen her inne! Nei, du må nok erkjenne at du er kommet til et båtforum der det diskuteres og kommenterers - ikke en supporttjeneste med fasitsvar. Du må nok lese det jeg skrev flere ganger, for du har åpenbart ikke skjønt det. Hvem snakker om "supporttjeneste med fasitsvar"? Hadde supporttjeneste vært jobben din hadde Volvo Penta gitt deg sparken umiddelbart! Du bedriver jo det stikk motsatte, og det er det jeg satte fingeren på (det var tydeligvis et ømt punkt for deg ! ) Jeg er fullstendig klar over hva et forum er, men skjønner ikke poenget med å kaste seg inn i en diskusjon uten kunnskaper om emne, men med en klar oppfattning om hvordan ting er. En litt mer spørrende og ydmyk inngang til problemstillingen hadde vært på sin plass. Man kan ikke "syns" at jorda er flat, man må ta hensyn til at den faktisk er rund... Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 12.Januar.2006 Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 Du må nok lese det jeg skrev flere ganger, for du har åpenbart ikke skjønt det. Hvem snakker om "supporttjeneste med fasitsvar"? Hadde supporttjeneste vært jobben din hadde Volvo Penta gitt deg sparken umiddelbart! Du bedriver jo det stikk motsatte, og det er det jeg satte fingeren på (det var tydeligvis et ømt punkt for deg ! ) Jeg er fullstendig klar over hva et forum er, men skjønner ikke poenget med å kaste seg inn i en diskusjon uten kunnskaper om emne, men med en klar oppfattning om hvordan ting er. En litt mer spørrende og ydmyk inngang til problemstillingen hadde vært på sin plass. Man kan ikke "syns" at jorda er flat, man må ta hensyn til at den faktisk er rund... Dette blir for dumt. Du må nok ta deg bryet med å lese innelegget en gang til. For å gjenta; hverken jeg eller andre i denne tråden har kommet med noe som helst som er fremstilt som fakta. Vi har kommet med kommentarer til noe som ble presentert som et problem - og det er det vi bruker et forum til. Men slike diskusjoner som dette blir relativt uinteressante for de fleste, så jeg foreslår å sette strek slik at vi ikke ødelegger dette forumet med tull og tøys. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinen, han uten båt! Svart 12.Januar.2006 Del på Facebook Svart 12.Januar.2006 Men slike diskusjoner som dette blir relativt uinteressante for de fleste, så jeg foreslår å sette strek slik at vi ikke ødelegger dette forumet med tull og tøys.Det var nettopp tull og tøys jeg ønsket å forhindre med mine innlegg, så da er vi nok enig... Sitér dette innlegget Link to post
dodgedart Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Det blir nesten ikke gris. det er en enveisventil i filteret som hindrer oljesøl, samt holder på oljen i filteret slik at du får opp oljetrykket raskt. meget smart! husk dette om noen skal kjøpe uoriginale filter, da disse kan være uten ventilen! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.Juli.2008 Del på Facebook Svart 2.Juli.2008 Det blir nesten ikke gris. det er en enveisventil i filteret som hindrer oljesøl, samt holder på oljen i filteret slik at du får opp oljetrykket raskt. meget smart! husk dette om noen skal kjøpe uoriginale filter, da disse kan være uten ventilen! Steike.. du va no rask til å svare Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 Hvilken oljepumpe bruker dere til D4/D6? Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Har prøvd alt, Blue Dragon og det enste som gjelder er vakumpumpe. Kjøpte en fra Biltema som gjør jobben til en lek. Oljeskift er med D6`en så enkelt at selv far kan gjøre det det grisefritt. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 26.September.2010 Del på Facebook Svart 26.September.2010 Bruker denne. siden den handler om filter og Volvo her kan dere pynte opp og få vaskbare filter. Luft. Litt mer blankt nede i der. http://www.walkerairsep.com/news_article.asp?id=40&p=0&c=1&gclid=COvB--bGpaQCFYYK3godciVS6Q Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
torvaage Svart 27.September.2010 Del på Facebook Svart 27.September.2010 Har byttet disse filterene flere ganger uten problem kjør motoren varm vent noen minutter før du skrur av filterene og det er ikke noe søl Manuell vakumpumpe har jeg kjøpt på Maritim funker helt fint tapper av samme mengde som jeg fyller på etter instruksjonsbok Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.September.2010 Del på Facebook Svart 30.September.2010 det blir null søl ved filterbytte. Faren for å søle ved påfylling er langt større :) -om du ikke tar deg bryet med må finne en trakt... Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 30.September.2010 Del på Facebook Svart 30.September.2010 Hei ! Jeg har Yanmaren med stående filter, og det stemmer at det er noe olje som kommer ut. Skal forsøke spylervæeskekannemetoden seinere i høst (må bare forsøke meg på litt hummerfiske først). Så har jeg oxo et par kommentarer til metodene nevnt her. For det første vær klar over oljesugeren til Biltema. Jeg har den, og den funker fint. Pass bare på at du ikke kjører motoren driftsvarm før du skal pumpe ut olja. Om du gjør det risikerer du at plastslangen du dytter nedi smelter og setter seg fast. Har gått greitt for meg, men har hørt om flere som har måttet ta ut motoren og av med bunnpanna for å få det ut igjen. Så var det skrutrekker i oljefilteret. Jeg gjorde det i min ungdom. Stakk en skrutrekker tvers igjennom filteret for å løsne det - da jeg skulle skru filteret ut den siste biten var det oljete og glatt, og skrutrekkeren hadde laget to små kniver som stod ut av filteret. Det ble mer enn oljesøl. Fort gjor om en ikke tenker seg om. -koh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.