jonasnm Startet 10.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2024 Jeg sliter ekstremt med å finne oljepeilepinnen på min nye gamle påhenger. Bilder hentet fra internett. Skjønner ingenting, manualen sier den skal være rett under styrepinnen. Noen tips?? Sitér dette innlegget Link to post
Nikk Svart 10.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2024 Oljen blander du med bensinen. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 10.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2024 Bilde du har lagt ved ser ut som ein 2 takter. Den skal ha tc w3 olje blandet i bensin 1-100 trur eg blandings forhold er Har du ein firetakter så skal dem ha motorolje som kan peiles Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 10.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2024 2006 var siste året det var lov å importere tradisjonelle totaktere, så dette kan være en totakter (Jeg får følelsen av det når jeg ser bildene) I tilfelle skal egnet olje blandes i bensinen, som flere er inne på. Men firetaktere var også begynt å bli vanlig på den tiden. Er det en firetakter, har du også et oljepåfyllingslokk i tillegg til peilepinnen du ser etter. De er oftest gule og med et oljekannesymbol på. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 10.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2024 Hvis det er den modellbetegnelse som står i overskriften er det 4t Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 10.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2024 Tror dette er samme motor men 2000mod side 20,68 og 260 hvor du ser at påfylling lokket også er peilepinne. Service manual: http://elrincondepitagoras.es/PAGINAS DEFINITIVAS/documentos/MANUALES/Mercury Mariner 4, 5, 6 4 Stroke Sevice Manual.pdf Sitér dette innlegget Link to post
jonasnm Svart 10.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2024 Takk for alle svar. Begynner å mistenke at det er en totakter da. Skal sjekke emblemet på den i morgen. Det er ingen gule lokk eller noen plass jeg klarer å se hvor jeg kan fylle olje. Det er mulig å koble på ekstern tank, men det har vel ingen betydning på om det er to eller firetakter...? Sitér dette innlegget Link to post
Thoma_s Svart 11.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2024 Har samme type selv, siste året med to-takter. Olje blandes i bensin tank. Sitér dette innlegget Link to post
jonasnm Svart 11.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2024 Da gir det hele mening. Takk! Si gjerne fra om du har noen stalltips for motoren.... Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 13.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2024 bmwmaxi , den linken du viste til inneholdt jo brukermanual til motoren i bra kvalitet. Kan du se om det finnes en link på samme nettsted med oversikt over flere motorer? (da min spansk ikke er på topp , og at google ikke ville oversette nettstedet ( https://elrincondepitagoras.es/ ) til norsk.) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Thoma_s Svart 17.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2024 Vi kobler ekstern tank til i fronten, motsatt av choke. Kranen ser du midt på det siste bilde ditt. blank dings med svart hendel utfor og under lokket. En posisjon for stengt, en for åpen og en for ekstern tank. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.