Krisingebri Startet 12.Juni Del på Facebook Startet 12.Juni Heisann, jeg lurer på om jeg må forsterke akterspeiltet på min Skibsplast for å sette på en to takter med 75hk på?🤔 tenkte i såfall å forsterke med to strekkfisker. Men hvis det ikke er nødvendig så gidder jeg jo ikke det. Noen som har noen erfaring eller formening om det på en Skibsplast 15 ht? ☺️ har i dag en 50hester på og det virker solid og fint. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni Del på Facebook Svart 12.Juni Godkjent for 70 såvidt jeg husker, så da hadde jeg ikke vært bekymret for 5 hk ekstra dersom tilstanden er god Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 12.Juni Del på Facebook Svart 12.Juni Men hva er vektforskjellen på 75-hesteren og max. godkjent motor fra den tiden båten var i salg? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Krisingebri Svart 13.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni Vet ikke helt hva motoren veier men den er fra 98/99 og båten er vell fra 80-tallet. Kanskje motorene ble litt lettere på over ti år🙈 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni Del på Facebook Svart 13.Juni Faktisk så har motorene heller gått opp i vekt.. 4T / direkteinnsprøytet 2T = ekstra leamikk Om du sier hvaslags motor det er så er det nok lettere å si noe konkret. Feks en Yamaha 75 veier rett i overkant av 120 kg uansett om det er en 83 eller 97 mod Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Krisingebri Svart 13.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni Jaokei🙈 det er en 98/99 modell Mariner to takter med 75 HK :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Juni Del på Facebook Svart 13.Juni den oppgis til 138 kg tørrvekt. En 3syl 65/70hk OMC fra 80-tallet lå vel på rundt 114 kg om jeg ikke husker feil Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Krisingebri Svart 13.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni Jaaokei ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Krisingebri Svart 14.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni ivar skrev for 19 timer siden: Faktisk så har motorene heller gått opp i vekt.. 4T / direkteinnsprøytet 2T = ekstra leamikk Om du sier hvaslags motor det er så er det nok lettere å si noe konkret. Feks en Yamaha 75 veier rett i overkant av 120 kg uansett om det er en 83 eller 97 mod ivar skrev for 15 timer siden: den oppgis til 138 kg tørrvekt. En 3syl 65/70hk OMC fra 80-tallet lå vel på rundt 114 kg om jeg ikke husker feil Vet du om kontroll for gass og gear fra Mercury to takt 50hk 1997 modell passer på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.