Lazyjack Startet 14.Juni Del på Facebook Startet 14.Juni Piloten virker fint i 1-2 timer men så gir den seg og responderer ikke på knappetrykk. Etter å ha fått en pause uten spenning er den OK igjen. Den virker tilnærmet ubrukt og er ren og tørr inni. Har kikket over kretskortet uten å se tørrloddinger, vakkel eller andre feil. Ligger den i ro på stuebordet med spenning på og i standby oppstår ikke problemet. Noen som kjenner igjen symptomene og har noen tips å komme med? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 14.Juni Del på Facebook Svart 14.Juni Nei, ikke hatt slike symptomer. Når den gir seg, og slutter å respondere, er det da fortsatt liv i display, og endrer det seg når kurs endrer seg , eller er det fryst på ett tall (eller er det helt tomt) ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Grønnskollingen Svart 14.Juni Del på Facebook Svart 14.Juni Er roret balansert når du seiler? Kan det være at den går i "safe-modus" som følge av overbelastning? Har hatt ST2000+ og den var ikke noe glad i høyt rorpress. Funket feilfritt når jeg var litt nøye med seilbalansen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni Det skjer også når jeg går for motor på smul sjø. Det er en lett båt, en Grinde 27. Displayet virker men ingen feilmelding. Den bare slutter å styre og som sagt reagerer ikke på knappetrykk når dette skjer. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 14.Juni Del på Facebook Svart 14.Juni Opplevde det samme med forrige båt. Helt fin inni. Etter mye feilsøk og irritasjon, gikk den i søpla. Kjøpte en simrad tp-(et eller annet), som fungerte supert så lenge jeg hadde båten. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni Kan føye til at det piper og at gradene i displayet endres ved tastetrykk og at man kan skifte mellom Auto og Standby. Men altså ingen bevegelse på armen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 17.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni Fikk svar fra Seatronic på spørsmål om reparasjon: Du får ikke kjøpt kretskortet, hele enheten må sendes til England for reparasjon. Det er en kostbar affære å sende den tur/retur dessverre. Pris ut i fra tidligere sendinger gjør at du havner på ca 2500 i frakt mellom oss og Raymarine pluss evt frakt/ferja mellom deg og oss. Reparasjonen i seg selv koster 3350,- Anslått totalpris med forbehold: 5850,- Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Se på dette Lasyjack ser ut som det ligger kretskort i Danmark til 1400kr https://www.ebay.com/itm/305443322819?epid=1224209703&itmmeta=01J0KJ1Q5F7XNH3WT0H2J1B9FW&hash=item471dd73bc3:g:TRUAAOSwHg1l7Ckx&itmprp=enc%3AAQAJAAAAwAGbZ0taGriGCn5oGu7nj3c%2FgAhhWcjd%2B8uOP%2B3zPWnrXVT%2BTPywoRYv%2FovVbmq9EycK4NwZY%2BnFomaRxjcY%2F9SnCf4xxbl8dhE7DzEFVVz1aMAUKfemQdul6tC2TNKGjVahYqjfMxxgk%2FCc3pZNqVGRrqaUPAOhUSoxb7t6BTvytWvQxmXTmjP3s2GB8us9Fn0qm1Grpk20Fn6mdGb18MgbKMYNFANjgtHZYPgWPCloJgm2RUybQNDSdeveBqnDmQ%3D%3D|tkp%3ABk9SR-jyhvKEZA Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lazyjack Svart 17.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni Gunga Din skrev for 2 timer siden: Se på dette Lasyjack ser ut som det ligger kretskort i Danmark til 1400kr https://www.ebay.com/itm/305443322819?epid=1224209703&itmmeta=01J0KJ1Q5F7XNH3WT0H2J1B9FW&hash=item471dd73bc3:g:TRUAAOSwHg1l7Ckx&itmprp=enc%3AAQAJAAAAwAGbZ0taGriGCn5oGu7nj3c%2FgAhhWcjd%2B8uOP%2B3zPWnrXVT%2BTPywoRYv%2FovVbmq9EycK4NwZY%2BnFomaRxjcY%2F9SnCf4xxbl8dhE7DzEFVVz1aMAUKfemQdul6tC2TNKGjVahYqjfMxxgk%2FCc3pZNqVGRrqaUPAOhUSoxb7t6BTvytWvQxmXTmjP3s2GB8us9Fn0qm1Grpk20Fn6mdGb18MgbKMYNFANjgtHZYPgWPCloJgm2RUybQNDSdeveBqnDmQ%3D%3D|tkp%3ABk9SR-jyhvKEZA Hei ja jeg så dette men det står: "For parts or not working". Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Leste ikke så nøye, beklager men tror det må gå å få tak i ett kretskort eller en defekt autopilot, men som har de fungerende delerne du trenger……..mener jeg har sett disse både på blocket og finn til rimelig peng ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lazyjack Svart 17.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni Ingen på Finn for tiden, et par på Blocket men med frakt så blir det ganske dyrt. Man får jo heller ikke fem års "garanti" som når man kjøper ny i Norge. Men takk for tips👍😀 Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Kanskje kjølingen på de kritiske effektkomponentene kan forbedres på en eller annen måte? Er det koblet noe til for kjøling av de fire transistorene som står opp? Hvis ikke kanskje de er plass til noen kjølefinner? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 18.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni J-Å skrev for 1 time siden: Kanskje kjølingen på de kritiske effektkomponentene kan forbedres på en eller annen måte? Er det koblet noe til for kjøling av de fire transistorene som står opp? Hvis ikke kanskje de er plass til noen kjølefinner? Interessante tanker @J-Å Ja, jeg mistenker disse men tenker at da må vel alle blir for varme samtidig siden responsen på alle knappene blir borte samtidig? Tror nok jeg kan få satt på en liten alu plate som to og to kan dele. Ellers synes jeg det er rart at de blir for varme også når piloten bare styrer på flatt hav eller ligger på stuebordet i Auto og bare småjobber litt når jeg rører på den innimellom. Ellers har jeg på planen å kjøpe kjølespray og teste litt. Hører gjerne mer fra deg om du har erfaring med hva som er problemet med disse autopilotene👍 Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Lazyjack skrev for 3 timer siden: Ellers har jeg på planen å kjøpe kjølespray og teste litt. Hører gjerne mer fra deg om du har erfaring med hva som er problemet med disse autopilotene👍 Jeg har vel hatt en slik, men ikke de problemene nei. Jeg var mest plaget av vannintrenging, som lot seg fikse med spraying og tørking Det er litt merkelig at de skal slå ut på småkjøring ja. Men det virker jo veldig sannsynlig at det har med temperatur å gjøre. Og da kan det tenkes at den kobler ut, selv om bare en transistor er for varm. Eller om det er en temperatursensor innunder der. Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn temperatur eller lav spenning. Uansett burde det kommet en feilmelding. Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 24.Juni Del på Facebook Svart 24.Juni Lazyjack skrev On 14.6.2024 at 14.06: Har kikket over kretskortet uten å se tørrloddinger, vakkel eller andre feil. Ligger den i ro på stuebordet med spenning på og i standby oppstår ikke problemet. Selv om du ikke ser noen feil i loddinger, kan det likevel være en dårlig kontakt et sted, en sprekk som utvider seg nok når kortet går varmt, til at elektronene ikke klarer å hoppe over. Jeg ville forsøkt å gå over alle loddepunktene med en loddebolt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.