JePeKj Startet 17.Juni Del på Facebook Startet 17.Juni Hei! Eg har 1 stk kad44-a i båten med turteller ved instrumentpanelet pluss en turteller på flybridge. Den nede er død. Den på flybridge fungerer fint Men, før eg bestiller ny turteller så skulle eg gjerne ha sjekket at den faktisk får singal. Noen elektro guruer her som kan fortelle meg hvordan eg måler/sjekker dette? Det kommer fire kabler fra motor og inn til turteller. Må vel kunne sjekke signal på et vis? Noen som har et tips? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Er det mye jobb å demontere de og bytte de om? Sitér dette innlegget Link to post
JePeKj Svart 17.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni Ja blir ganske mye demontering, men lar seg jo gjøre. Aller enklest visst man bare kunne målt et signal... Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni 44" og 300" serien har ekstern turtallsgivar som er tilkopla EDC. Denne har igjen utgang til instrumenta. Turtallsignalet inn på instrument er merka S- og S+. Eg er usikker på kva signaltype dette er, men truleg er signalet ut frå EDC i orden. Eg ville ha starta med å sjekka at det feilande instrumentet har ekstern 12VDC på klemmene + og - Er dette iorden, ville eg ha sjekka kontaktane på instrumentpanelet og multikontaktane mellom motor og det panelet som har feilen. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Du vil da trolig kunne se noe "liv" mellom S+ og S- hvis det er signal inn. Best med et oscilloskop, men du vil nok se noe med et multimeter i AC Volt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.