Jump to content

Hvordan feilsøke turteller, en av to fungerer.

JePeKj

Recommended Posts

Hei! Eg har 1 stk kad44-a i båten med turteller ved instrumentpanelet pluss en turteller på flybridge. Den nede er død. Den på flybridge fungerer fint Men, før eg bestiller ny turteller så skulle eg gjerne ha sjekket at den faktisk får singal. Noen elektro guruer her som kan fortelle meg hvordan eg måler/sjekker dette? Det kommer fire kabler fra motor og inn til turteller. Må vel kunne sjekke signal på et vis? Noen som har et tips?

44" og 300" serien har ekstern turtallsgivar som er tilkopla EDC. Denne har igjen utgang til instrumenta. Turtallsignalet inn på instrument er merka S- og S+. Eg er usikker på kva signaltype dette er, men truleg er signalet ut frå EDC i orden. Eg ville ha starta med å sjekka at det feilande instrumentet har ekstern 12VDC på klemmene + og - Er dette iorden, ville eg ha sjekka kontaktane på instrumentpanelet og multikontaktane mellom motor og det panelet som har feilen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...