Jump to content

Vi som er i båten i Middelhavet

Careka

Recommended Posts

Milos er fint, har vært der to ganger og totalt ca fem dager, men jeg har knapt rukket å være i land der.  Den ene gangen jeg kom meg på land klatret jeg opp på toppene på nordvest-siden av øya.

2024-01-18 ankret vi opp i Dhimitrios-bukta på vestsiden like før soloppgang, og jeg kollapset rett til sengs.  Ble liggende i to døgn og vente på at vinden skulle løye litt.  Vi ventet litt for lenge, vinden løyet for mye, og vi måtte bruke motor for å komme oss videre til Paros

2025-01-22 ankom jeg jeg igjen før soloppgang i røft og ustabilt vær - jeg fikk svømt litt, gått på landtur og lagde pinnekjøtt til middag.  Kålrabi hadde jeg ikke fått tak i, men en stappe med gulrøtter, søtpotet og potet passet ganske bra.  3dl med pinnekjøttkraft gikk i dørken da en forbipasserende ferge lagde tung sjø.

2025-01-23 forflyttet vi oss til Adamantos (for anker).  Mannskapet mitt gikk i land, jeg var opptatt med epoxy-prosjekter og jobb.

2025-01-24 var jeg også opptatt med båtvedlikehold.  På ettermiddagen satte vi kursen mot Serikos, der fant jeg noen interessante gruver.

IMG_20250122_163013.jpg

IMG_20250122_163719.jpg

IMG_20250122_164718.jpg

IMG_20250122_165030.jpg

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Var tilbake på Milos i fjor, Adahmas havn var full av dagstur-båter for horder av instagrammere som skulle ta bilder ved Kleftiko på sydsiden. Telte 25 turister som satt overalt ombord på en 40-ish fots seilbåt.  De fine buktene f.eks. på Poliagos var stappet.  :nei: Tror ikke vi seiler dit igjen med det første... 

tobixen skrev for 19 timer siden:

Milos er fint, har vært der to ganger og totalt ca fem dager, men jeg har knapt rukket å være i land der.  Den ene gangen jeg kom meg på land klatret jeg opp på toppene på nordvest-siden av øya.

Krimart skrev for 18 timer siden:

Var tilbake på Milos i fjor, Adahmas havn var full av dagstur-båter for horder av instagrammere som skulle ta bilder ved Kleftiko på sydsiden. Telte 25 turister som satt overalt ombord på en 40-ish fots seilbåt. 

Milos er fint……men som @Krimart skriver så var det fullt av dagsturbåter i Adahmas så vi dro videre til det som er (eller kanskje var) min favoritt-øy ; Sifnos

det er 4 gangen vi er på Sifnos, første gangen på egen kjøl !

første gangen var for 25 år siden……da kom det en eller to ferjer/dag med turister, nå er det vel 8-10!

så det har blitt mye mer turistifisert her !

ligger for anker i Kamares, finnes bare plass til 8 båter inne på kajjen, få se om vi kan få plass i morgen

20250603_100426.jpg.12d1b1cee90eb3386d3958d3e6151aad.jpg

20250603_102007.jpg.89cb1251685e865829080cec4546c492.jpg

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...