Jump to content

Vi som er i båten i Middelhavet

Careka

Recommended Posts

tobixen skrev for 1 time siden:

test.png.png.9d824869a44a8a8b6c91c110fef95c4c.png

……..godt markert med gule bøyer i sjøen (etter hva jeg har fortstått ble vulkanen litt mer aktiv for noen år siden, det pleide å være definert trygt farvann 500 meter fra øya på vestsiden, nå skal man holde en avstand på 2 nautiske mil), men like ved dette store svarte beltet er det grønn vegetasjon og til og med bebyggelse.  Tenk at det bor folk på en aktiv vulkan! 

det låg gule bøyer inne ved stranden, men på 2 M avstand er det 1300m dypt :smiler:

ja ufattbart att folk bor på denne øya !

på denne filmen syns husen nede på venstre side

S/Y Gunga Din

Vi er tilbake på vår løfteplass,  10 dager før vi skal opp.   Det har vært en kald Oktober så langt,  18-22 grader. og sjøen falt også ned til 22,  (småkaldt)

og det ser ikke bedre ut fremover. så vi pakker ned å tar det roligt.  tar en tur til Granca etter båten er oppe. en ukes tid,  så vi får varmen i kroppen,  så hjem.   Så får vi se når vi tar ned igjen til vårten.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

12. august 2026 skal det være total solformørkelse rett før solnedgang på Mallorca og Ibiza.  Mallorca gir lengst totalitet, men San Antonio er jo kjent for sine vakre solnedganger.

Det har forsåvidt stått lenge i planen min å få med meg denne solformørkelsen, men jeg innser nå at det faktisk ikke er så lang tid å planlegge dette.  Båten står på land for ubestemt tidsrom nå.  Fra Varna bør man minimum beregne 17 dages non-stop seiling med kompetent mannskap (mindre hvis man er heldig med vinden), mer enn en måned seiling solo med pauser, evt rolig seiling med sightseeing dersom man har med kompetent mannskap, sikkert tre-fem måneder hvis man tar med sjøsyk familie og skal ha litt tid til å kose seg også.  Uansett så fortrekker jeg å ta det med ro, jeg har lyst til å bruke litt tid på land også, jeg ønsker også å besøke Malta på veien, så da bør jeg forlate Varna senest i månedsskiftet mars/april.

Absolutt ikke relatert til Middelhavet, men jeg leste nylig denne artikkelen: https://www.theguardian.com/environment/2025/oct/21/mosquitoes-found-iceland-first-time-climate-crisis-warms-country - og det slår meg at de haster å besøke Island, før det blir like utrivelig sommerstid der som i Lappland.  Da er altså planen min å komme meg ut av Middelhavet ila vinteren 2025/2026, og så komme meg til Island ila forsommeren 2027.  Vel, foreløbig er det mer et plutselig innfall enn en godt gjennomtenkt plan :-)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...