sunnmøre Startet 19.Juni Del på Facebook Startet 19.Juni Har dedikert kartplottar, men ynskjer meg i tillegg ein app for android nettbrett/ telefon som kan nyttast som reserveløysing og som planleggingsverktøy. Må sjølvsagt kunne lage ruter, og i tillegg hadde det vore fint om det var mogleg å få informasjon som t.d. vind, bølgjer, havstraumar med meir, slik at rute kan planleggjast i forhold til dette. Hadde også vore artig om appen laga eigne ruter basert på vermeldingane. Nokon som sit med fasiten? For bruk i Noreg/ nordsjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 19.Juni Del på Facebook Svart 19.Juni Har Navionics kart på plotteren, og bruker Navionics Boating appen på telefon og et Android nettbrett. Dette står i egen holder ved siden av plotteren når vi er på tur. Veldig kjekt å ha både oversikt og zoomet inn samtidig. Også enkelt å flytte ruter etc mellom nettbrett og plotter Bruker i tillegg Windy Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
thomasp Svart 19.Juni Del på Facebook Svart 19.Juni Navionics er bra, det er også C-Map. Ingen ting slår https://www.barentswatch.no/bolgevarsel/ på bølgevarsler. Spesielt når du prøver å finne de mest gunstige forholdene. Bruk Navionics eller C-Map for å finne ruten, bruke Barentswatch for å finne avreisetid. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 19.Juni Del på Facebook Svart 19.Juni Bruk Windy for værvarsel og både Windy og barentswatch.no for bølgevarsel. Furuno sine TimeZero kartsystemer kan vel vise informasjon fra Windy. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.Juni Del på Facebook Svart 19.Juni Hei jeg bruker også Windy for å lese vær og værsystemene! det er det været som kommer til å komme som er interessant når man planlegger båttur! Jeg har Navionics på plotteren og bruker Navionics på Ipad. Ipad er veldig enkel å lage ruter på og redigere raskt, samt man kan planlegge ruter hvor som helst også hjemme om vinteren! Bruker alltid Kartplotter på oppzoomete detaljer og Ipaden til å ha oversikt og ruter på. Har da kontroll hele tiden. finnes sikkert masse program og apper som har masse fancy ting man kan gjøre. for min del er jeg interessert i lett lesbart kart og at navigering er enkelt og sikkert! minst mulig trykking og alt flyter av seg selv underveis. Jeg bruker også tracking fungsjonen så jeg kan se reelle tall på tid kurser og hastighet. Veldig greit å gå igjennom etter seilas Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
sunnmøre Svart 19.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni Takk så langt. Flott med enno fleire tankar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.