Kristianh02 Startet 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 20.Juni.2024 Hei. Noen her som vet hvor impelleren på en sjømann 22 snekke er? det er en yanmar 33 motor etter d jeg har blitt fortalt.. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Den er i sjøvannspumpa. Hvis du følger slangen fra sjøvannsinntaket skal du finne pumpa etter hvert. Jeg har en litt større Yanmar, og der er pumpa plassert ca under dynamoen. Sitér dette innlegget Link to post
Kristianh02 Svart 20.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Tusen takk for raskt svar. Det kommer vann frem Til termostat men det kommer ikke så mye der, har du peiling på hvor mye det skal komme ut fra slangen mot termostat? og kan impelleren gi for lite vann ? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Les denne først: https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet Her ligger det mange motormanualer som du kan se i: https://baatplassen.no/i/forum/51-motorer/page/3/ Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Hvis du har den sjøvannskjølte Yanmar`en på 33 hk, antar jeg at den heter Yanmar 3QM30. Det ligger en video på Youtube som viser impelleskifte på Yanmar 3GM30 (27 hk), så det kan være mulig at det er noen likheter som du kan fange opp HER. Her har du impellerhuset på din motor (forutsatt at det er Yanmar 3QM30): Sitér dette innlegget Link to post
Kristianh02 Svart 20.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Takk for svar. Noe annet man bør sjekke på denne før man sjøsetter? Sitér dette innlegget Link to post
Kristianh02 Svart 20.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 God kveld, da fant jeg feilen, frostplugg som hadde hoppet ut i vinter.. hvor får man kjøpt det? Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 20.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2024 Jeg ville spurt hos Navigare (Kristiansand). Men nå klarer jeg jo ikke å gjette hvor du holder til, så da blir det kanskje ikke der? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.