Jump to content

Reparasjon av hårfine krakeleringer i gelcoat?

lurvetass

Recommended Posts

lurvetass skrev 1 time siden:

Har fått noen fine sprekker i gelcoat noen steder. Finnes det noe lurium som kan fikse de uten å måtte slipe opp og sparkle?

Nei, tror ikke det. Du må nok enten leve med det, eller ta jobben med sliping og sparkling. 

Men et interessant spørsmål kan være hvorfor du har fått de sprekkene...

Sørlandet2 skrev for 20 timer siden:

MagicEzy hevder å kunne forsegle slik krakelering. Ser Watski fører den. 
Om det gjør noe godt kan jeg ikke si. Samt ikke det @Eika anbefaler 😉,  men mulig det begrenser vanninntrenging 

Jeg har også en del små krakeleringer, men ikke store eller stygge nok til å gjøre et omfattende arbeid. Dette produktet virker jo perfekt! Jeg har bestilt meg en tube fra Maritimstart.no nå, der de selges til 50% rabatt for øyeblikket. Om den holder i lengden vil jo vise seg, men for den prisen er det lite å tape på å prøve. :)

Vestlandssong skrev 11 minutter siden:

Jeg har også en del små krakeleringer, men ikke store eller stygge nok til å gjøre et omfattende arbeid. Dette produktet virker jo perfekt! Jeg har bestilt meg en tube fra Maritimstart.no nå, der de selges til 50% rabatt for øyeblikket. Om den holder i lengden vil jo vise seg, men for den prisen er det lite å tape på å prøve. :)

Tar du bilder før og etter?

Interessant å se hvordan det fungerer.

Hilsen

Lurvetass

Eika skrev for 2 timer siden:

Jeg har prøvd det der 1 gang og det blei ved den ene gangen, men nå er nok jeg rimelig kravstor til resultatet 

Du er nok i en helt annen liga enn meg her @Eika. Tror det kreves mye trening og kunnskap for å få dette helt igjen. Alternativet er som @Komodo sa, å leve med det. 

Men kan dette stoffet fylle sprekkene så de ikke synes så godt kan jo det være et alternativ til å bare la de være.

Hilsen

Lurvetass

Det holdt ikke mål for meg eller kunden, så vi brukte 2min på å ombestemme oss og legge gelcoat istedenfor, så jeg vet ikke noe om holdbarhet eller hvor fint man kan få det med litt innsats. Hos meg så blei det ett nei produkt med engang selv om jeg fikk det gratis for å teste. Skulle jeg gjort noe midlertidigt, hadde jeg heller lagt på hvit sika og fylt sprekken med en sparkelspade 

Men om noen som ikke er like kresene som meg blir fornøyd, det vet jeg ikke. Men jeg er nok litt yrkesskadd, iogmed at jeg tenker hvor bra det kan bli iløpet av noen få timer med arbeid og jeg tenker at sånt som det der er quickfix. 

Det er sånt som dette jeg er vant til, så krakeleringer er bare en liten kosejobb i mine øyne IMG_20240618_124429.jpg.fd37a610921616f171c830738827c219.jpgIMG_20240621_172425.jpg.4b721a0191fde98a18807266fbcb4240.jpg

• 1 måned senere...

Et nytt skudd for baugen for dette produktet er følgende; 14 dager uten fuktighet på overflaten? Da er det kun mulig å bruke på oppvarmet vinterlagring? Da utgår dette, da vanlig gelcoat er like greit. Regner ikke med vanlig gelcoat har samme herdetid?

• Min 20 grader
  • Unngå kontakt med overflaten før 48 timer etter påføring
  • Unngå at overflaten blir våt de første 14 dagene
  • MagicEzy vil herde til full styrke de påølgende 2-4 uker etter påføring
Eika skrev 10 minutter siden:

har stått og tatt skader inne og ute, brukt båten dagen før og dagen etter

Høres bra ut.

Er det noen her som driver med slikt i Bergen? Bare noe hairline et sted ingen ser som iriterer meg.

Kan selvsagt bare levere inn til f.eks Viknes men kunne tenkt å lært prosessen selv, og da er det ypperlig med betalt støtte og opplæring. 🤣

Gjorde det når jeg begynte med detailing på bil. 

Kan selvsagt fikse dette selv, men er nok mye triks for å få det 100% fint. 

Sett 20 videoer, men live er best. 

Trur du skal leite lenge etter noen som gidder og ha en hengende over skuldra for å lære.

Nå kan jeg kun snakke for min egen del, men jeg blir rett og slett forbanna når folk skal henge over meg og stille masse spørsmål når jeg gjør en jobb som krever konsentrasjon. 

Men når man ser skiltet under, så er det tydeligvis flere som tenker ganske likt 

IMG_20240813_182738.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...