ulfi Startet 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2006 ved bruk av water pickup,bør man da helt eller delvis stenge orginale vanninntak (utenbordsmotor)? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Hva er water pickup Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Hvis du ønsker å hente vann ifra et annet sted må du føre et rør/slange ifra det nye vann inntaket og blokkere det orginale inntaket . Hvis det en nose cone du tenker på , se her Hvis det er vannintak monter på skrog , se her Hva er water pickup Brukes på raske båter ( 50 ++ ) der en ønsker å kunne heve motoren høyere en det er mulig med det orginale kjølevanns inntaket , for å kunne kjøre enda fortere . Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Marø Svart 8.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2006 Selv om jeg nå synes jeg har fått meg en (for) rask båt, må jeg si at dette er ukjente problem/begrep. Det er vel heller ikke noe vanlig problem for medlemmene her (50++ knop). Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Helt ukjente problem/begrep er det nok ikke. Skal man fort avgårde gjelder det å omsette kreftene til fremdrift. På båten under synes det at motoren står svært høyt oppe på speilen. Propellsenteret står omtrent flush med bunnen. Det må man for at ikke trykket fra propellen skal presse baugen alt for høyt. En båt som dette veier 300-400 kg og det må trimmes med omhu. Men, trimmer man motoren slik, vil vanninntaket komme høyt over vann, og det må brukes en nosecone eller en pick-up for å hente kjølevann. Da må selvfølgelig det originale kjølevannsinntaket blokkeres. Båten her ligger i perfekt plan med minimal våt overflate. All motorkraft blir brukt til å gi fremdrift. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Evald JÃ¥stad Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 må man blokere orginale intaket ved ettermotere nose cone kitt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.