Jump to content

Hund og nye dørkplater


Akira Maru

Recommended Posts

Nå skal de gamle dørkplatene med nautolex byttes ut i noe penere! Men, ettersom vi skal skaffe oss båthund igjen etter å ha vært uten i snart 2 år, bør vi velge dørkbelegg som tåler hundeklør?!

 

Har i utgangspunktet planlagt teaklaminat med flere lag lakk. Men, kom over et plastlaminat produkt hos Maritim som ser helt greit ut. Slitesterkt?

 

Hva bør velges? Kan teaklaminatet stå løpet med en hund ombord?

2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo

Link to post
Share on other sites

Antar at du mener "ekte" teak belagte x-finer plater når du sier teaklaminat, mens de du har sett hos Maritim er htl teak laminat (kunstig).

Dersom du har hund vil klørne fort skrape i teaken på de med ekte teak, teak fineren i toppen her er bare ca 1 mm tykk, og det er lite å slipe på. Har selv htl teak laminat i båten, disse er så harde at det ikke blir skraper etter hunden min. De ser som du sier ok ut, og jeg vil anbefale deg det. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vi har en Gordon Setter uten sokker :lol: den har ennå ikke laget et eneste merke i vårt

eminente gulv i ekte hondurasmahogni (vet ikke hva det er, men det er i hvertfall ekte treverk)

 

Ombord er det ikke så god plass til å komme opp i skikkelig skrensefart (sladding rundt hjørner ol. innendørs, og full brems foran altandør).

 

Hjemme er det nok verre stilt med parketten. :cryin::cryin:

Link to post
Share on other sites

Har "alltid" hatt hund ombord - og dørkplater med teakfiner.

 

Ikke no problem, verre hjemme på parketten. På platene i båten bruker jeg Epifanes Polyurethane Clear Satin to-komponent lakk. Den tåler en støyt. Til og med sandete sko som går og gnikker. De merkene jeg har i lakken har jeg laget sjøl ved å være litt for uvøren med de skarpe stålhjørnene på varmeapparat og dylikt som skulle monteres.

 

evenR4u

 

ps.

det finnes utmerkete neglesakser til hunder.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...