Lille Pioneer13 Startet 24.Juni Del på Facebook Startet 24.Juni Lille Pioneer 13 har fått ny brygge. Og jeg er så uerfaren at jeg ikke ser h ordan jeg skal løse dette og evt hva de sakene jeg skal kjøpe heter. Bak båten ligger den en bøye med ring på toppen. Nå har jeg tau fra bryggen til bøyen og halvveis tilbake til båten. Eget tau foran til bryggen. Men det må være noen smarte løsninger. For når vi drar med båten knytter vi opp tauet bak og knytter det i tauet mellom bøye og brygge. Der glir jo den knuten tilbake til bøya. Pga strøm i vannet. Finnes det en dings -taudings jeg kan feste på tauet som korte enden fra køya kan festes i? Finnes det en dings som kan gli opp og ned langtauet mellom brygge og bøye for å tilpasse taulengden i forhold til vannstand? ( Jeg skjønner jo jeg må også passe på) Jeg har sett for meg en løkke midt på tauet. Til å klipse fast korttauet med en karbinkrok. Men en løkke kan ikke løpe langs tauet. Mye mulig jeg forklarer meg for dårlig her. Hvis du har forslag til meg, forklar meg også hva det jeg skal kjøpe heter, og hvor jeg kan kjøpe det. (Jeg er tydeligvis for dum til å legge inn bildene jeg skulle vise🙃 url? Er ikke det data fra en nettside da?) Ingvild - Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Juni Del på Facebook Svart 24.Juni Forleng tauet så det blir en lang sirkel. Knyt løkker med avstand tilsvarende lengden på båten, og sett en karabinkrok på hver av disse. Evt fortøy direkte i løkkene. Tauet bør gå i ringen under bøya, ikke den på toppen. Med et slikt opplegg trenger du ikke ekstra tau, med litt slakk på tauet så knyter du fast med det doble tauet når båten er på rett plass. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ivar Svart 24.Juni Del på Facebook Svart 24.Juni Slik som index sier. tegning skamløst lånt fra annen tråd på bp: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lille Pioneer13 Svart 24.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni Lille Pioneer har ikke puller(?) fester på båten. Jeg regner med det er sånne du har tenkt jeg skal legge de løkkene over og feste. Denne båten er i helplast. Så den har hull i fribord sidene. Så da blir løkker litt klumpete å få til. Hvis det ikke var et poeng her jeg missa da. Sitér dette innlegget Link to post
Lille Pioneer13 Svart 24.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni Ivar- Hvordan fester jeg det tauet når båten er på tur? Jeg antar meningen er at tauet skal henge igjen i brygge og moring? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Juni Del på Facebook Svart 24.Juni Tauet bør være langt nok til til at endene som ellers festes i båten kan hektes/knytes i hop. Og ja, henger igjen i brygga og bøya Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.