Puffen Startet 8.Januar.2006 Del på Facebook Startet 8.Januar.2006 En typisk sommerdag inne i en fjord på mørekysten er at 2 dager med finvær fra sørvest, etterfølges av tørre fine dager men der tåka legger seg som en propp. Da lurer jeg på hvor langt inn i fjorden har tåka kommet? Kan det være klarvær ute på øyene? Hvor langt sør/nord må jeg får å få klar sikt. Kort sagt hvor kan jeg reise med båten for å kunne se lyset. Er det noen som kjenner til nettsider der det er tilgang på satelittbilder som er såpass detaljerte og fokuserte at det er mulig å se hvor tåka ender? Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 Du finner et utvalg satelittfoto på www.wetterzentrale.de/topkarten , klikk på 'Sat&Rad' De tilfredsstiller kanskje ikke kravene til oppløsning...... Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Ingar Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 Dette ligger nok ett stykke inn i fremtiden. Sattelitt bildene til Meteorologisk Institutt er vel det beste som er fritt tilgjengelig og oppløsligheten er i ikke i nærheten av det du etterlyser. De oppdateres hver 6. time. Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 Prøv hos NASA. Var hjemme hos en kompis engang som viste meg satelittbilder som var råbra. Husker ikke adressen men sjekk på NASA sine hjemmesider om du finner noe. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 Såsant man ikke er avhengig av "sanntid" finnes det mye intr., se f.eks. her. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 Du får ikke realtime satelittbilder. Hvis ikke du har en uniform av noe slag. Og de er heller ikke helt realtime. Det lar seg ikke gjøre pr. idag. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
NOC Svart 8.Januar.2006 Del på Facebook Svart 8.Januar.2006 (redigert) Det lar seg ikke gjøre pr. idag. Du må nok bruke jungeltelegrafen for å finne ut hvor det er tåke og ikke. I hvert fall foreløpig. Kan anbefale denne siden for den som vil se orthofoto bilder av norge (begrensede områder). Redigert 8.Januar.2006 av GP700 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pontius Svart 9.Januar.2006 Del på Facebook Svart 9.Januar.2006 Du må nok bruke jungeltelegrafen for å finne ut hvor det er tåke og ikke. I hvert fall foreløpig. Alternativt kan man ringe å snakke med en meterolog direkte: Konsultasjon med statsmeteorolog, (manuell) kr. 25,91 per minutt Oslo 820-90001 Bergen 820-90002 Tromsø 820-90003 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Januar.2006 Del på Facebook Svart 9.Januar.2006 Bruker denne for å sjekke isforhold osv..: Nasa Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
uttern c68 Svart 9.Januar.2006 Del på Facebook Svart 9.Januar.2006 Prøv hos NASA. Var hjemme hos en kompis engang som viste meg satelittbilder som var råbra. Husker ikke adressen men sjekk på NASA sine hjemmesider om du finner noe. Adressen til nasa er: http://rapidfire.sci.gsfc.nasa.gov/realtime/ Her finner du brukbare bilder som oppdaters ca hver andre time tror eg. Om oppløsningen er god nok for deg vet eg ikke, men for å sjekke hvor iskanten går på Svalbard går greit. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 9.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2006 Adressen til nasa er: http://rapidfire.sci.gsfc.nasa.gov/realtime/ Her finner du brukbare bilder som oppdaters ca hver andre time tror eg. Om oppløsningen er god nok for deg vet eg ikke, men for å sjekke hvor iskanten går på Svalbard går greit. Alt dere vet. Jeg er imponert. Norgeibilder er jo akkurat slik jeg ønsker meg, men her blir jo ikke blidene oppdatert. satelittbildene fra NASA er bra nok men treffer for sjelden de aktuelle områdene. Men takk så langt uansett, og skrik ut hvis det dukker opp noe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.