mbm Startet 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2024 (redigert) Det er to huller, et på hver side. Hva er hensikten med disse? Takk. Redigert 29.Juni.2024 av mbm Redigert emnetittel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Det må du nesten spørre han som borret opp hullene om. Jeg har hatt diverse Suzuki-motorer og har ikke sett dette før. Tror ikke disse hullene er originale. Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 29.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Jeg kjøpte motoren ny denne uken men la ikke merke med hullene før jeg kom hjem med den. Regner med at hullene er originale og at motoren ikke er tuklet med. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Da er det vel antagelig ment å være lufttilgang til motoren. Men dette har vært løst endel mer elegant på de påhengsmotorene som jeg har hatt, uavhengig av merke. Merkelig sted å perforere motordekselet. Jeg ville hørt med forhandleren om dette faktisk skal være slik. Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 29.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Forhandler "regnet med" at hullene skulle være der, men de hadde ikke flere slike motorer på lager så han fikk ikke sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Vil det ikke regne inn når man har hull så langt oppe? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 mbm skrev for 4 timer siden: Det er to huller, et på hver side. Da har jeg sjekket 21stk DF9.9B nyere enn 2014 ingen hull som jeg kan se. Takk for at du tar med motorkode i trådtittel, det er som alltid til stor hjelp for andre som søker på Forumet Dette var veldig rart... som alltid når jeg synes noe er rart, så blir jeg nysgjerrig Har pakket ut noen slike og min første tanke er at en tjommy har drive med noe rart på transportboksen... Kan du ta ett nærbilde av hullene på innsiden? Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 29.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Jeg tenker også at det kan komme vann inn i disse hullene. Jeg registrerer forøvrig at Mercury 10 hk også har tilsvarende hull, men med en mer gunstig plassering. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 S/Y Emma skrev for 3 timer siden: Vil det ikke regne inn når man har hull så langt oppe? Helt klart... dersom det var for lufting ville man valgt å slippe inn helt motsatt av innsug, og ikke i nærheten av... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 mbm skrev 3 minutter siden: Jeg registrerer forøvrig at Mercury 10 hk også har tilsvarende hull Bra jobba Sherlock Nå blir jeg 4 ganger så nysgjerrig... Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 29.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 dieselfan skrev 1 minutt siden: Kan du ta ett nærbilde av hullene på innsiden? Will do når jeg setter motor på båt. (Har ikke stativ eller annet å feste motor til og blir vanskelig å ta av deksel med motor i liggende posisjon.) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 mbm skrev 28 minutter siden: Will do når jeg setter motor på båt. Skjønner Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Kan vanskelig tenke meg at dette er originalt. Hvis det ikke er noen form av boks på inn siden vil man jo også risikere å få inn saltvann under dekslet ved bakking i litt sjø eller litt sjøsprøyt. En annen ting; kan hende det er på kameralinsen, men det ser ut som om det er mye hvitt støv og kanskje en ripe på motoren? Ser også ut å være en blå rund sirkel i nedre bildekant. Er dette på motoren eller blir jeg lurt av reflekser og støv på linsen? Er motoren helt ny i eske eller har den vært demo-brukt eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 29.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Motoren ble bestilt og kjøpt som helt ny, men ble ikke levert i eske. Den ble bestilt oppjustert til 15 hk. Motoren stod på en slik påhenger-tralle når jeg hentet den. Jeg merket først hullene når jeg var kommet hjem og skulle ta den ut av bilen. Den blå sirkelen som nevnes er vanlig med iphone bilder har jeg merket meg. Hverken denne eller det som kan forveksles å være en ripe er noe som er på motoren. Det er litt støvete i rommet den ligger (noe som kommer ekstra godt frem på bildet.) Legger ved (fire versjoner av) nytt bilde under. Forstørret utsnitt av bilde over; Samme som over gjort lysere; Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Dette ville jeg reklamert på, med mindre de kan dokumentere at det er en ny "feature" fra fabrikken. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Kallethekid Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 S/Y Emma skrev 10 minutter siden: Dette ville jeg reklamert på, med mindre de kan dokumentere at det er en ny "feature" fra fabrikken. Helt enig. Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 29.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Fant et bilde av rimelig god kvalitet av det som virker å være samme motor (men her nesten 2k rimeligere enn det jeg gav) på https://haugalandbatsenter.no/product/4925157/suzuki-marine-df9.9bs-sport Ved å forstørre bildet så ses hullene også her så vil kanskje anta at dette gjelder alle motorer av denne typen. Hm. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Jeg tipper dette er drenering til håndgrepet bak på dekselet. Dette når motoren står opptiltet. Ellers vil dette bli fylt opp med f.eks. regnvann. Mange motorer har dette. Mvh Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
mbm Svart 29.Juni.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Trude III skrev 33 minutter siden: Jeg tipper dette er drenering til håndgrepet bak på dekselet. .. Ah. Dette virker å være en plausibel forklaring. Takk for innspill. Vil poste "fasit" når jeg har fått montert motor på båten (kan ta noe tid), men slår meg foreløpig til ro med denne forklaringen. Takk igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Trude III skrev 36 minutter siden: Jeg tipper dette er drenering til håndgrepet bak på dekselet. Dette når motoren står opptiltet. Ellers vil dette bli fylt opp med f.eks. regnvann. Mange motorer har dette. Mvh Trude III Det gir mening! Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2024 Ser jo at det er lakk i hullet på TS' ypperlig nederste bilde, så da er nok forklaringen med drenering mer sannsynlig enn at det er en villmann med batteridrill.... Venter spent på neste episode Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 9.Juli.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 dieselfan skrev On 29.6.2024 at 15.08: Kan du ta ett nærbilde av hullene på innsiden? Bruker Trude III hadde helt rett - hullene er drenering til håndgrepet. Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 9.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2024 Trude III skrev On 29.6.2024 at 18.03: Jeg tipper dette er drenering til håndgrepet bak på dekselet. Dette når motoren står opptiltet. Ellers vil dette bli fylt opp med f.eks. regnvann. Håper inderlig at du tipper lotto like bra 👍👍 Nå vi endelig sove normalt igjen 😇 mbm skrev for 8 timer siden: Bruker Trude III hadde helt rett - hullene er drenering til håndgrepet. Takk for hjelpen. Takk for supert bilde 👍 Ble nesten litt quiz over dette en stund 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.