Jump to content

Suzuki DF 9.9 BS (2024). Hva er hensikt med huller i motordeksel?

mbm

Recommended Posts

mbm skrev for 4 timer siden:

Det er to huller, et på hver side.

Da har jeg sjekket 21stk DF9.9B nyere enn 2014 ingen hull som jeg kan se.

Takk for at du tar med motorkode i trådtittel, det er som alltid til stor hjelp for andre som søker på Forumet :thumbsup: :thumbsup:

Dette var veldig rart... som alltid når jeg synes noe er rart, så blir jeg nysgjerrig :cool:

Har pakket ut noen slike og min første tanke er at en tjommy har drive med noe rart på transportboksen... 

Kan du ta ett nærbilde av hullene på innsiden? 

Kan vanskelig tenke meg at dette er originalt. Hvis det ikke er noen form av boks på inn siden vil man jo også risikere å få inn saltvann under dekslet ved bakking i litt sjø eller litt sjøsprøyt. 

En annen ting; kan hende det er på kameralinsen, men det ser ut som om det er mye hvitt støv og kanskje en ripe på motoren? Ser også ut å være en blå rund sirkel i nedre bildekant. Er dette på motoren eller blir jeg lurt av reflekser og støv på linsen? 

Er motoren helt ny i eske eller har den vært demo-brukt eller noe?

Motoren ble bestilt og kjøpt som helt ny, men ble ikke levert i eske. Den ble bestilt oppjustert til 15 hk. Motoren stod på en slik påhenger-tralle når jeg hentet den. Jeg merket først hullene når jeg var kommet hjem og skulle ta den ut av bilen.
Den blå sirkelen som nevnes er vanlig med iphone bilder har jeg merket meg. Hverken denne eller det som kan forveksles å være en ripe er noe som er på motoren. 
Det er litt støvete i rommet den ligger (noe som kommer ekstra godt frem på bildet.) Legger ved (fire versjoner av) nytt bilde under.

temp-Image-V7-Tw-K0.avif

Forstørret utsnitt av bilde over;

temp-Image-V7-Tw-K0.avif

Samme som over gjort lysere;

temp-Image-J9-JTGO.aviftemp-Imageac-ZGgv.avif

• 2 uker senere...
Trude III skrev On 29.6.2024 at 18.03:

Jeg tipper dette er drenering til håndgrepet bak på dekselet. Dette når motoren står opptiltet.

Ellers vil dette bli fylt opp med f.eks. regnvann. 

Håper inderlig at du tipper lotto like bra 👍👍

Nå vi endelig sove normalt igjen 😇

mbm skrev for 8 timer siden:

Bruker Trude III hadde helt rett - hullene er drenering til håndgrepet. Takk for hjelpen.

Takk for supert bilde 👍

Ble nesten litt quiz over dette en stund 🙂

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...